רוסיה אוקראינה תעשיית היהלומים

שורה של מותגי יוקרה עוזבים את רוסיה

מותגי יוקרה ותכשיטי יהלומים מובילים, ובהם LVMH (לואי ויטון מואה הנסי), ריצ'מונט (Richemont), שאנל (Chanel) וקרינג (Kering) עוזבים את רוסיה, בשל המלחמה באוקראינה, כך דווח ב-IDEX Online.

 

LVMH, הבעלים של שורה של מותגי יוקרה מובילים – כריסטיאן דיור (Christian Dior), טיפאני ושות' (Tiffany & Co), ג'יבנשי (Givenchy), קנזו (Kenzo), טאג הויר (TAG Heuer) ובולגרי (Bulgari) – סגרה לאחרונה את כל 124 נקודות המכירה שלה במוסקבה, סנט פטרסבורג ויקטרינבורג. הקבוצה הודיעה כי תמשיך לשלם משכורת ל-3,500 עובדיה במדינה.

 

רוסיה היא בעיקר מרכז של כריית יהלומים
צילום: Hayk Harutyunyan | Dreamstime.com

גם ריצ'מונט – הבעלים של מותגים כמו דאנהיל (Dunhill), מונט בלאנק (Montblanc), פיאז'ה (Piaget), ואן קליף אנד ארפלס (Van Cleef & Arpels) ו-Jaeger-LeCoultre – סגרה את כל החנויות, בשל "אתגרים תפעוליים וחשש לאנשי הצוות". שאנל סגרה את החנויות שלה, והשעתה את פעילות האיקומרס ברוסיה, ומסרה כי אינה מבצעת יותר משלוחים לרוסיה. 

 

בשבוע שעבר, דווח כי חברות רבות, כולל מותגי אופנה ותכשיטי יוקרה מאירופה וארה”ב, מעבירות תרומות לארגונים הפועלים לסייע לקורבנות העימות באוקראינה.

 

לואי ויטון תכשיטים טוקיו
צילום: Iris Hortman

מותגי התכשיטים שתרמו כסף לקורבנות העימות כוללים את שאנל (Chanel), שתרמה 2 מיליון אירו לקרנות סיוע לאוקראינה; גוצ’י (Gucci), שתרמה 500,000 דולר לנציבות האו”ם לפליטים בעולם (UNHCR); לואי ויטון (Louis Vuitton), שתרמה מיליון אירו לקרן החירום הבינלאומית של האו”ם לילדים (UNICEF); קבוצת LVMH (לואי ויטון מואה הנסי), שתרמה 5 מיליון אירו לצלב האדום (ICRC); ו-ולנטינו (Valentino), שתרמה חצי מיליון אירו לנציבות האו”ם לפליטים בעולם.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן