תכשיטי זהב יהלומים הודו

GJEPC: הודו יכולה להכפיל את ייצוא תכשיטי הזהב עד 2025

הודו יכולה להכפיל ייצוא תכשיטי הזהב לכ-18 מיליארד דולר עד שנת 2025, אך לשם כך במועצה קוראים להוריד ל-4% את המס על ייבוא זהב המוטל על ייבוא זהב למדינה – כך אמר יו"ר המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו (GJEPC), פראמוד אגרוואל (Pramod Agrawal), במהלך כנס הזהב והתכשיטים שנערך בדלהי בסוף השבוע שעבר, כך דווח ב-Gem Konnect.

 

בכנס השתתף גם שר המסחר והתעשייה של הודו, סורש פרבהו (Suresh Prabhu), שאמר כי "רק 10% מהזהב המיובא להודו מיוצא כתכשיטים, בשל ביקוש מקומי חזק". לדבריו, תעשיית אבני החן והתכשיטים צריכה "לשדרג את התשתית ולשדרג את הסטנדרטים, על מנת להשפיע על השווקים העולמיים".

 

על פי הדיווח, תעשיית התכשיטים בהודו שוקדת בימים אלו על ניסוח טיוטת מדיניות חדשה בנושא זהב, שתוצג בפני שר האוצר בחודש הבא. במהלך נובמבר, אמר השר לענייני מזון וצרכנות בהודו, ראם וילאס פסוואן (Ram Vilas Paswan), כי הממשלה תתחיל בקרוב לחייב סימון של תכשיטי זהב. סימון זהב בהודו, המצהיר מהי מידת הטוהר של הזהב הנמכר, נעשה עד כה מבחירה. אולם לדברי פסוואן, מכון התקנים ההודי (BIS), האחראי לסימון מוצרים, קבע תקן לסימון תכשיטי זהב לפי שלוש דרגות של 14 קרט, 18 קרט ו-22 קרט, ויקבע “בקרוב מאוד” כי התקנים הללו מחייבים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן