כתובית של סיף בנק

בנק SBI ההודי מקשיח את תנאי המימון של ענף היהלומים והתכשיטים

בנק SBI (סטייט בנק אוף אינדיה) ההודי מקשיח את תנאי ההלוואות לחברות מענף היהלומים והתכשיטים: על פי דיווח ב-Art of Jewellery, המלווה הגדול בהודו דורש כעת כי הלווים "יציגו יותר ביטחונות לגיבוי ההלוואות הנוכחיות, או יצמצמו אותן תוך זמן מוגבל".

 

על פי אותו דיווח, SBI בחן את כל ההלוואות שניתנו לתכשיטנים, בעקבות החשדות לפלילים בעניינו של התכשיטן המיליארדר ניארב מודי (Nirav Modi), וזאת כדי "לברר אם ננקטו אמצעי זהירות מספקים במתן ההלוואות". בכמה מקרים, הבנק דרש כי הלווים יגדילו את אחוז הביטחונות לכ-40-50% משווי ההלוואה, או יקטינו אותה בחצי. לפני כן, הבנק העניק הלוואות בתנאים קלים יותר, ודרש ביטחונות בהיקף של 10-15% בלבד משווי ההלוואה. .

 

מודי ואנשי עסקים אחרים בהודו – ובהם דודו מהול צ'וקסי (Mehul Choksi), הבעלים של ענקית קמעונות התכשיטים ההודית ג'יטאנג'אלי ג'מס (giant Gitanjali) – חשודים בקשירת קשר עם שני עובדי פונג'אב נשיונל בנק (Punjab National Bank), לביצוע הונאה בהיקף של קרוב ל-2 מיליארד דולר. ב-26 בפברואר, שלוש החברות של ניארב מודי – פיירסטאר דיאמונדס (Firestar Diamond) פנטזי (Fantasy) וא. ג'אפה (A Jaffe) – הגישו בקשה להכריז על פשיטת רגל, לבית המשפט לפשיטות רגל בדרום ניו יורק.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן