יהלומים מלוטשים ממכרה היהלומים ארגייל של ריו טינטו

ריו טינטו: מכירות היהלומים ירדו ב-5% במחצית השנה הראשונה

מכירות היהלומים של ריו טינטו (Rio Tinto) ירדו ב-5% במחצית הראשונה של השנה, והסתכמו ב-323 מיליון דולר, כך עולה מנתונים שמפרסמת ענקית הכרייה.

 

עוד דווח כי הכנסותיה של חטיבת היהלומים הסתכמו בכ-55 מיליון דולר, וכמעט שילשו עצמן לעומת 19 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2017. גם נפח כריית היהלומים של ריו טינטו עלה בתקופה זו ב-9% ל-9.2 מיליון קרט, בעיקר בזכות עלייה בתפוקה של מכרה ארגייל (Argyle) האוסטרלי, לעומת ירידה בנפח הכרייה במכרה דיאביק (Diavik) הקנדי.

 

ריו טינטו מסרה גם כי הרחבת מכרה דיאביק מתקדמת מהר מהתחזיות, וצפויה להגדיל את נפח הפקת היהלומים באתר כבר ברבעון הרביעי. תחזית הכרייה השנתית של ריו טינטו נותרה בעינה, ברמה של 17-20 מיליון קרט.

 

ריו טינטו מתמקדת בכריית מחצבי עפרות של מתכות, כמו ברזל, טיטניום, אורניום, אלומיניום, נחושת, וכן פחם ויהלומים. חטיבת היהלומים היא מהקטנות בחברה, ומעסיקה כ-2,000 איש ברחבי העולם. ריו היא הבעלים של 100% במכרה ארגייל, הפעיל מ-1983, ושל 60% במכרה דיאביק, הפעיל מ-2003. שני המכרות תת-קרקעיים, ופועלים בתנאי שטח שונים לחלוטין: דיאביק נמצא בטונדרה תת-ארקטית, וארגייל בתנאי אקלים של סוואנה אפריקאית. במהלך 2017, מכרה ארגייל הפיק כ-17 מיליון קרט יהלומי גלם, ומכרה דיאביק הפיק כ-4.5 מיליון קרט.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן