murowa mine art 3363507

ריו טינטו חברת כרייה

קבוצת ריו טינטו היא תאגיד מתכות וכרייה בריטי-אוסטרלי, והיא בין המובילות בעולם בהפקה וייצור של אלומיניום, עפרות ברזל, נחושת, אורניום, פחם, זהב ויהלומים. ריו טינטו הוקמה בשנת 1873 בספרד כחברה לכריית נחושת באזור ריו טינטו. החברה עברה שלבי התפתחות שונים ומיזוגים כשהמיזוג העיקרי שלה היה בשנת 1962 עם חברת כרייה אוסטרלית. מרכז פעילות החברה הוא בלונדון. לתחום היהלומים נכנסה ריו טינטו רק בשנת 1979 עם גילוי מכרה היהלומים באוסטרליה, מכרה בשם ארגייל.

 

יהלומי ריו טינטו, אחת משלושת מפיקות היהלומים המובילות בעולם, מפעילה שלושה מכרות עיקריים: ארגייל (Argyle) באוסטרליה, שהפיק ללמעלה מ-800 מיליון קרט יהלומים מאז תחילת פעילותו ב-1983; מכרה דיאביק (Diavik) בקנדה (60% בידי החברה), הפעיל מאז 2003 ובו מופקים 6-7 מיליון קרט יהלומים, בעיקר גדולים, לבנים ובאיכות נוי; ומכרה היהלומים מורווה (Murowa) בזימבבואה, הפעיל מאז 2004 והמפיק של למעלה ממיליון קרט יהלומים. לריו טינטו יש גם פרויקט מחקר מתקדם בבונדר (Bunder) בהודו, בו התגלה לאחרונה מקבץ של שמונה ארובות קימברליט.

 

מכרה היהלומים של ריו טינטו בארגייל שבאוסטרליה ידוע בתפוקת היהלומים הוורודים. פעם בשנה מציעה החברה מבחר מתוך היהלומים הוורודים שהפיקה למכירה פומבית. חלקם משיגים מחירים של עשרות מיליוני דולרים.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן