mirny mine art 2541462

דיווח: אלרוסה שוקלת לצמצם את נפח כריית היהלומים השנתית

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) שוקלת לצמצם את הפקת היהלומים השנתית ב-5%-10%, כך מדווחת סוכנות הידיעות TASS, כפי שפורסם ב-Rough & Polished. הדיווח מסתמך על דברים שאמר מנכ"ל אלרוסה, סרגיי איבנוב (Sergey Ivanov), "בשולי הפורום הכלכלי המזרחי".

 

רוסיה יהלום לבן גדול
צילום: Alrosa

על פי הדיווחים, איבנוב אמר באותו אירוע כי "באלרוסה, אנחנו עשויים לדבר על צמצום 7-10% מהתפוקה, לא יותר. בשלב זה עורכים חישובים, כי אין טעם בצמצום לשם צמצום. נבחן מה יהיה מצבם של שווקי המכירות העיקריים באוקטובר-נובמבר. ניכרות מגמות חיוביות ברורות, אנו רואים שמספר היהלומים במערכת מתחיל לרדת, הביקוש ליהלומים עשוי לצמוח עונתית ברבעון הרביעי – ואם לא להתאושש, לפחות לצמוח ערב חג המולד בארה"ב והשנה החדשה בסין. נבין ברבעון הראשון כמה חזקה תהיה המגמה". 

 

כריית יהלומים תת קרקעית
צילום: Alrosa

לאחרונה, אלרוסה פרסמה את ביצועיה ברבעון השני של 2019, ודיווחה על הכנסות של 858.4 מיליון דולר – ירידה שנתית של 21%. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-200.4 מיליון דולר – ירידה של 47% לעומת הרבעון השני אשתקד. אלרוסה ייחסה את הירידה בהכנסות לירידה במכירות – 8.3 מיליון קרט ברבעון השני של 2019, לעומת 9 מיליון קרט ברבעון השני של 2018 – וכן ל"שינויים בתמהיל המכירות".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן