טרקטור מעמיס עפרת יהלומים, קימברליט מכרה לטסנג של ג'ם יהלומיםטרקטור מעמיס עפרת יהלומים, קימברליט מכרה לטסנג של ג'ם יהלומים

רוסיה: צוות מדענים יבחן טכנולוגיה חדשה לגילוי יהלומים

צוות מדענים רוסים, בראשות מנהל תכנית החיפושים הגיאו-פיסית של אלרוסה (Alrosa), יבחן טכנולוגיה חדשה לזיהוי שדות קימברליטים, המבוססת על גלים סייסמיים, כך דווח ב-Rough & Polished.

 

הגיאו-פיזיקאי הבכיר של אלרוסה, ייבגני גונצ'רוב (Evgeniy Goncharov), הסביר כיצד תפעל הטכנולוגיה החדשה: "כאשר גלים סייסמיים עוברים דרך סוגים שונים של סלעים, הם משנים את המאפיינים שלהם, וזה יסייע לנו לזהות ארובות קימברליט. על מנת ליצור מפות בתלת-ממד של האזור התת-קרקעי, חשוב לבצע את המדידות בעומקים שונים, לכן הגלאים יירדו לעומק הקדיחות, במדרגות של 2-4 מטר".

 

הטכנולוגיה החדשה דורשת לקדוח שני חורים, כל אחד בעומק של 130 מטר, המצויים כ-250 מטר האחד מהשני. בשלב הבא, יוכנס לאחד החורים פולט אנרגיה, המייצר גלים סייסמיים, ולחור השני יוכנס גלאי לתיעוד פעילות הגלים. אותם גלים עוברים במהירויות משתנות דרך הסלעים השונים, ויכולים לכסות מרחק של עד 250 מטר. הנתונים שיתקבלו בבדיקה זו, יסייעו לקבוע איזה מהסלעים עשוי להיות קימברליט. על פי אותו דיווח, הטכנולוגיה החדשה תיבחן במרץ 2019.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן