dreamstime s 26575421 2435561Canadafleg

מחקר: צפון קנדה – מהאזורים האטרקטיביים בעולם להשקעות בתחום הכרייה

לראשונה מזה יותר מחמש שנים, כל הטריטוריות הצפון-מערביות של קנדה מופיעות ברשימת 15 האזורים האטרקטיביים ביותר להשקעות בתחום הכרייה ברחבי העולם, שמפרסם מדי שנה מכון פרייזר (Fraser Institute). על פי דיווח ב-IDEX Online, הטריטוריות הללו בקנדה כוללות "אזורים בעלי פוטנציאל להשקעות בכריית יהלומים".

 

חיפוש יהלומים בקנדה
צילום: De Beers

החוקרים במכון פרייזר, שסקרו חברות כרייה ברחבי העולם כדי לקבוע אילו אזורים ייכנסו לרשימה השנתית, מסרו כי הטריטוריות הצפון-מערביות של קנדה עלו מהמקום ה-21 במדד האטרקטיביות הכולל אשתקד, למקום ה-10 השנה; אזור יוקון (Yukon) עלה מהמקום ה-13 למקום ה-9; ואילו אזור נונאווט (Nunavut) עלה מהמקום ה-26 למקום ה-15 בעולם.

 

צילום אוויר של פרויקט קנדי
צילום:Kennady Diamonds

עורכי המחקר ציינו כי ב-2018, חברת היהלומים דומיניון (Dominion) וענקית הכרייה ריו טינטו (Rio Tinto) גילו את היהלום הגדול ביותר שהתגלה אי פעם בצפון אמריקה – יהלום צהוב במשקל 552 קרט, שהתגלה במכרה דיאביק (Diavik). היהלום הענק שבר את השיא הקודם שנרשם בצפון אמריקה, שאותו קבע יהלום פוקספייר (Foxfire) – יהלום במשקל 187.7 קרט שנכרה בדיאביק בשנת 2015. מדומיניון נמסר כי התגלית של יהלום כה גדול בחלק זה של העולם הייתה לחלוטין בלתי צפויה, וכי הצבע והמבנה של היהלום ייחודיים גם כן, ודורשים חקירה נוספת.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן