משאית כריית יהלומים זימבבואה

מחקר: ייצור סינתטיים מזיק לסביבה יותר מכריית יהלומים

איגוד מפיקות היהלומים (DPA) מפרסם לראשונה דו"ח מחקר עצמאי בשם "ההשפעה הסוציו-אקונומית והסביבתית של כריית יהלומים בקנה מידה גדול", הבוחן את השפעתן של חברות הכרייה החברות באיגוד על קהילות מקומיות, עובדים ואיכות הסביבה. על פי דיווח ב-Gem Konnect, אחת הנקודות העיקריות שעולות מהדו"ח הן כי "למרות טענות מנוגדות, טביעת הרגל הפחמנית של כריית יהלומים טבעיים היא כשליש בלבד מטביעת הרגל הפחמנית של יהלומי מעבדה דומים".

 

כריית יהלומים במכרות אפריקה
צילום: Fancy Color Research Foundation

הדו"ח נכתב על ידי חברת הייעוץ Trucost, ועל פי הדיווח מעלה כמה ממצאים חשובים, ובהם: חברות הכרייה החברות ב-DPA מעסיקות כ-77,000 איש בפעילויותיהן ברחבי העולם (כמו קוקה קולה, HP, אלפאבית, נורדסטרום ונייקי); העובד או הקבלן הממוצע של חברות ב-DPA מרוויח סכום הגבוה ב-66% מהשכר הלאומי הממוצע, ומקבל קרוב לפי חמישה משכר המחיה במדינה שלו/שלה; החברות ב-DPA הזרימו לקהילות מקומיות כ-6.8 מיליארד דולר, ברכישת סחורות ושירותים; ולבסוף, מדגיש כי עיקר טביעת הרגל הפחמנית של תעשיית כריית היהלומים נובעת מפליטת פחמן דו-חמצני, העומדת בממוצע על פליטת 160 ק"ג פחמן דו חמצני ליצירת קרט יהלום מלוטש. על פי הדו"ח, האנרגיה המשמשת לייצור יהלומי מעבדה גורמת לפליטת פי שלושה פחמן דו-חמצני מזו הנגרמת בפעילות הכרייה, נכון לשנת 2016.

 

מעבדה לייצור יהלומים סינתטיים של scio diamond
צילום: Scio Diamond Technology Corporation

מנכ"ל איגוד מפיקות היהלומים, ז'אן-מארק ליברהר (Jean-Marc Lieberherr), אמר בתגובה לממצאים כי הדו"ח "מנפץ סטראוטיפים מיושנים ותפיסות שגויות, ומצביע על מערכת האתגרים הבאה שעמה נצטרך להתמודד כדי להמשיך להתפתח ולהשתפר כתעשייה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן