מפעל ההפרדה של מכרה אורפה של דה בירס

ירידה בנפח הפקת היהלומים של דה בירס

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) מדווחת כי ברבעון השני של השנה, נרשמה ירידה של 14% בנפח הפקת יהלומי הגלם, שהסתכם ב-7.7 מיליון קרט. הירידה בנפח ההפקה נובעת מצמצומים של חברת דבצוואנה בבוצוואנה, ושל חברת DBCM בדרום אפריקה, בשל "תנאי מסחר חלשים יותר". חברת הכרייה הורידה את תחזית הכרייה השנתית שלה לכ-31 מיליון קרט.

 

מהדיווח עולה כי נפח ההפקה של חברת דבצוואנה ירד ב-9% ל-5.7 מיליון קרט. הפקת היהלומים במכרה ג'וואננג (Jwaneng) עלתה ב-7% ל-3.2 מיליון קרט. נפח ההפקה של חברת נמדב אחזקות (Namdeb Holdings) בנמיביה ירד ב-35% ל-0.3 מיליון קרט, ואילו נפח ההפקה של חברת DBCM בדרום אפריקה ירד ב-44% ל-0.6 מיליון קרט. בנוסף, ההפקה במכרה וורספוד (Voorspoed) הסתיימה, והמכרה עבר למצב של שימור ואחזקה ברבעון הרביעי של 2018. הפקת היהלומים במכרה גאצ'ו קיו (Gahcho Kué) בקנדה ירדה ב-9% ל-1.1 מיליון קרט, ואילו נפח ההפקה במכרה ויקטור (Victor) ירד ב-4% ל-0.2 מיליון קרט.

 

מכרה היהלומים ויקטור
צילום: De Beers

בשלושת מחזורי המכירות במהלך הרבעון, מכרה דה בירס בסך הכל כ-9 מיליון קרט יהלומי גלם, לעומת 10 מיליון קרט באותו מספר מחזורי מכירות ברבעון המקביל אשתקד. מדה בירס נמסר כי "הביקוש ליהלומי גלם נותר מאופק, בשל אתגרים באמצע הערוץ לאור המלאי הגדול של יהלומים מלוטשים, וזהירות הנובעת מאי-ודאות מקרו-כלכלית, הכוללת את המתיחות במסחר בין ארה"ב וסין".

 

בששת החודשים הראשונים של השנה (המחצית הראשונה של 2019), ירד מחיר הגלם הממוצע של דה בירס ב-7% ועמד על 151 דולר לקרט, לעומת 162 דולר לקרט במחצית הראשונה של 2018, וזאת "בשל ירידה של 4% במחירי הגלם הממוצעים, ושינוי בתמהיל המכירות בתגובה להיחלשות התנאים בשוק". 

 

מכרה יהלומים בוטסואנה בוצוואנה
צילום: Debswana

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן