מכרה סנפ לייק של דה בירס קנדה תמונה אווירית

דה בירס: עלייה של 3% בנפח כריית היהלומים ברבעון השני

דה בירס (De Beers) מדווחת כי הפקת היהלומים ברבעון השני של 2018 עלתה ב-3% והסתכמה ב-9 מיליון קרט. מדה בירס נמסר כי הנתון נובע מ"עליות בהפקה, שנועדו לתת מענה לביקוש המתחזק, ומהגברת קצב הפעילות במכרה גאצ'ו קיו (Gahcho Kué)". תחזיות הפקת היהלומים השנתיות נותרו ללא שינוי, ברמה של 34 עד 36 מיליון קרט.

 

בבוצוואנה, נפח הפקת היהלומים של דה בירס עלה ב-6% ל-6.3 מיליון קרט. בנמיביה, הפקת היהלומים עלתה ב-32% ל-515,000 קרט. בדרום אפריקה, לעומת זאת, הפקת היהלומים של דה בירס רשמה ירידה של 28% והסתכמה בכמיליון קרט, בשל "תקופה שבה הופסקה הכרייה בוונשיה (Venetia) בעקבות תאונה קטלנית בחודש מרץ". בקנדה, הפקת היהלומים עלתה ב-17% ל-1.2 מיליון קרט, בזכות הגברת קצב הפעילות בגאצ'ו קיו.

 

בשלושת מחזורי המכירות במהלך הרבעון השני, מכרה דה בירס כ-10 מיליון קרט יהלומים. מהחברה נמסר כי "נפחי המכירות נהנו מסנטימנט חיובי בקרב יצרנים וסיטונאים, בעקבות עלייה בביקוש הצרכני לתכשיטי יהלומים בסוף 2017, והמשך התחזית החיובית". במחצית הראשונה של השנה, החברה השיגה מחיר ממוצע של 162 דולר לקרט, עלייה של 4% לעומת 156 דולר לקרט במחצית הראשונה של 2017.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן