debeers02

דה בירס: ביקוש חזק ליהלומי גלם ברבעון השני

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) מדווחת כי כריית יהלומי הגלם ירדה ברבעון השני של השנה ב-4% והסתכמה ב-7.9 מיליון קרט, וזאת בעיקר בשל "טיפול בעופרה בעלת דירוג נמוך יותר בפעילויות בקנדה ובוצוואנה", כך דווח ב-Mining Weekly. דה בירס עדכנה כלפי מעלה את תחזית כריית היהלומים השנתית ל-32-34 מיליון קרט, לעומת 30-33 מיליון קרט בתחזית הקודמת.

 

הפקת היהלומים של דה בירס בדרום יבשת אפריקה ירדה ב-4% ל-1.2 מיליון קרט; בבוצוואנה, הפקת היהלומים ירדה ב-4% ל-5.5 מיליון קרט; בנמיביה, כריית היהלומים ירדה ב-67% ל-600 אלף קרט; ובקנדה, נפח הפקת היהלומים ירד ב-28% ל-600 אלף קרט.

 

על פי הדיווח, "הביקוש החזק ליהלומי גלם נמשך לתוך הרבעון השני". מכירות יהלומי הגלם של דה בירס הסתכמה ב-9.4 מיליון קרט משלושה מחזורי מכירה, לעומת 7.3 מיליון קרט בשני מחזורי מכירה בתקופה המקבילה אשתקד.

 

דה בירס השיגה במחצית הראשונה של השנה מחיר ממוצע של 213 דולר לקרט, עלייה שנתית של 58%, "בשל עלייה בחלקם היחסי של יהלומי גלם איכותיים יותר במכירות, וכן בזכות מחירים גבוהים יותר".

 

מחירי יהלומי הגלם רשמו עלייה שנתית של 28%, "ומשקפים ביקוש צרכני חיובי לתכשיטי יהלומים, וכן את הירידה במלאי בכל שרשרת הערך של ענף היהלומים".

 

דה בירס יהלום לוגו
צילום: IDI

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן