יהלומי גלם דה בירס

דה בירס גרפה 332 מיליון דולר בסייט ה-10 והאחרון של השנה

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) מכרה יהלומי גלם בשווי 332 מיליון דולר בסייט ה-10 והאחרון של השנה – ירידה לעומת 438 מיליון דולר במחזור ה-9 של 2021, ולעומת הסייט ה-10 של 2020, שהסתכם ב-452 מיליון דולר. דה בירס מסרה כי היא שומרת על "גישה גמישה למכירות יהלומי גלם", בשל "המגבלות על תנועת אנשים וסחורות באזורים שונים בעולם".

 

דה בירס מכרה יהלומים
צילום: De Beers

מנכ"ל קבוצת דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), מסר כי "הביקוש ליהלומי גלם והסנטימנט במורד הערוץ המשיכו להיות חיוביים במחזור המכירות האחרון של 2021, למרות שכצפוי ראינו השפעה מסוימת על המכירות לקראת הסגירה העונתית של מפעלי הליטוש בדרום יבשת אפריקה בתקופת חג המולד. עם זאת, למרות האתגרים הנמשכים של הקורונה, מכירות יהלומי הגלם שלנו השנה היו גבוהות יותר מהמכירות ב-2019, לפני פרוץ המגיפה, וגבוהות בהרבה מהמכירות שלנו ב-2020. הביקוש הצרכני לתכשיטי יהלומים ממשיך להפגין ביצועים טובים מאוד בתקופת החגים המרכזית, כך שאנו נכנסים לשנה החדשה עם תנאי מסחר וסנטימנט חיוביים בתעשייה".

 

דה בירס מיון גלם
צילום: De Beers Group

בתוך כך, IDEX Online מדווח כי דה בירס וממשלת בוצוואנה דחו פעם נוספת את חידוש הסכם המכירות בין הצדדים, בשל אתגרי הקורונה. ההסכם הנוכחי יסתיים בסוף יוני 2022.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן