יהלומי גלם מכרה מירני, אלרוסה

אלרוסה: כריית היהלומים ומחירי היהלומים עלו ברבעון השלישי של 2021

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) הפיקה ברבעון השלישי של השנה 8.8 מיליון קרט יהלומי גלם, והכניסה מעל 938 מיליון דולר ממכירת יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים, כך דווח ב-Rough&Polished. היקף המכירות ירד ב-20% לעומת הרבעון הקודם, אך זינק ב-59% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

 

אלרוסה יהלום ענק רוסיה
צילום: Alrosa

אלרוסה דיווחה גם כי הפקת היהלומים עלתה ב-26% לעומת הרבעון הקודם, בשל "גידול עונתי בעיבוד באלמאזי אנבארה (Almazy Anabara), עלייה בעיבוד העופרה בחטיבת אודצ'ני (Udachny), ועלייה מתוכננת בתפוקה בארובת היהלומים ניורבינסקאיה (Nyurbinskaya)". 

 

מכירות היהלומים של אלרוסה הסתכמו ברבעון השלישי ב-9.2 מיליון קרט, ירידה של 20% לעומת הרבעון השני, אך עלייה של 83% לעומת הרבעון השלישי של 2020. המחיר הממוצע של יהלומים באיכות נוי ברבעון השלישי עמד על 136 דולר לקרט. החברה מדווחת כי "חזרתן של רמות המכירות הרגילות, והשינויים בתמהיל המכירות, הובילו לגידול השנתי של 2%, ולעלייה שנתית של 22% במחיר". מחירי היהלומים הממוצעים עלו ברבעון השלישי ב-10% לעומת הרבעון השני, וב-22% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. בכך, מחירי היהלומים הגיעו לרמות שנרשמו ברבעון השני של 2018. 

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

אלרוסה מסרה כי בכל השווקים המרכזיים נרשם ביקוש חזק לתכשיטים וליהלומי גלם. העלייה במחירי הגלם ממשיכה לאזן את המחסור בהיצע של יהלומי גלם. עוד נמסר כי אלרוסה "מתמידה במדיניות שלה, ומספקת יהלומים רק כמענה לביקוש אמיתי, כדי להבטיח את פעילותה בת-הקיימא של שרשרת אספקת היהלומים כולה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן