אלרוסה רוסיה כריית יהלומים

עלייה בתפוקת היהלומים של אלרוסה ברבעון השני

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) מפרסמת את נתוני הפקת ומכירות היהלומים ברבעון השלישי של השנה. מהנתונים עולה כי ברבעון השלישי, נרשמה עלייה של 2% בהפקת היהלומים של אלרוסה, שהסתכמה ב-10.5 מיליון קרט גלם, וזאת "בזכות צמיחה עונתית בתפוקה במרבצים האלוביאליים, עלייה בעיבוד העופרה והשיירים, והגברת קצב הפעילות של נכסים שהחלו לפעול לאחרונה".

 

בתשעת החודשים הראשונים של השנה, עם זאת, נרשמה ירידה של 11% בתפוקת היהלומים של אלרוסה, שהסתכמה ב-26.4 מיליון קרט, וזאת "בעיקר בשל סגירתו של מכרה מיר (Mir) התת-קרקעי, והשלמת כריית הבור הפתוח בארובת אודצ'נאיה (Udachnaya)".

 

במהלך הרבעון השלישי, מכירות יהלומי הגלם של אלרוסה הסתכמו ב-6.7 מיליון קרט – ירידה של 26% לעומת הרבעון השני. בחישוב שנתי, עם זאת, נרשם גידול של 13% במכירות היהלומים, שהסתכמו ב-973 מיליון דולר.

 

בתשעת החודשים הראשונים של 2018, מכירות היהלומים של אלרוסה הסתכמו ב-29.1 מיליון קרט, ירידה שנתית של 9%. החברה השיגה ברבעון השלישי מחיר ממוצע של 199 דולר לקרט יהלומים באיכות נוי, עלייה שנתית של 18%.

 

עוד נמסר מאלרוסה כי ברבעון השלישי "שוק יהלומי הגלם חווה האטה עונתית מסורתית בשל חופשות הקיץ", וכי "עם חזרת השוק לפעילות בעקבות ההאטה בקיץ, הביקוש לסחורות פחות יקרות נחלש, חלקית בשל הפיחות בשער המטבעות הבינלאומיים מול הדולר".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן