רוסיה אוקראינה תעשיית היהלומים

תעשיית היהלומים עוקבת אחר העימות בין רוסיה ואוקראינה

תעשיית היהלומים עלולה להיות מושפעת מהפלישה של רוסיה לאוקראינה: על פי דיווח ב-IDEX Online, הטלתן של סנקציות חמורות יותר על רוסיה מצד האיחוד האירופי, מעלה חששות בין היתר בתעשיית היוקרה באיטליה, בתעשיית היהלומים בבלגיה, ובענפים ספציפיים נוספים שצפויים להיפגע.

 

גם מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן (AWDC) הזהיר כי סנקציות של האיחוד האירופי על רוסיה עלולות לפגוע במסחר המקומי ביהלומים יותר מאשר ברוסיה עצמה. על פי אותם דיווחים, חרם אירופי על רוסיה עלול להביא להתייקרות נוספת של מחירי הגלם. ענקית היהלומים אלרוסה (Alrosa), אשר בבעלות הממשלה, אחראית ל-27% מכריית היהלומים העולמית.

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

עוד בטרם רוסיה פלשה לאוקראינה, אמר דובר מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן, טום נייס (Tom Neys), לעיתון מקומי כי "סנקציות עלולות להשפיע משמעותית על עסקי היהלומים. זה יכול לפגוע ברוסיה, אבל יש סיכוי שנגרום בכך יותר נזק דווקא לעצמנו. הרוסים יכולים בקלות לסחור ביהלומים שלהם עם מדינות שאינן חברות באיחוד האירופי". בשנת 2020, עברו באנטוורפן יהלומים מרוסיה בשווי של מעל 1.1 מיליארד דולר, כך נכתב ב-IDEX Online.

 

המשרד הראשי של אלרוסה במירני
צילום: Alrosa

בהתפתחות אחרת הנוגעת לאוקראינה, מחירי הזהב זינקו בשבוע שעבר לשיא של 17 חודשים, "בשעה שמשקיעים חיפשו גידור מפני חוסר היציבות בשוק". רוסיה היא מפיקת הזהב השלישית בגודלה בעולם, אחרי סין ואוסטרליה, כך דווח ב-IDEX Online. מחירי הזהב עלו בשיעור של מעל 9% חודש פברואר, בצל החששות ממלחמה באוקראינה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן