כרייה ידנית אלוביאלית

WDC: קימברלי חייב להרחיב את הרפורמות כדי להישאר רלוונטי

נשיא מועצת היהלומים העולמית (WDC), סטפן פישלר (Stephane Fischler), אמר בכנס הבין-מושבי ה-16 של תהליך קימברלי (KP), שנערך בשבוע שעבר במומביי, הודו, כי "יש פער דרסטי בין רמת הפיתוח של מדינות המפיקות יהלומים ולא סבלו מטרגדיה של מלחמת אזרחים, עימות או אלימות, לרמת הפיתוח של מדינות שכן סבלו מהם", כך דווח ב-Gem Konnect. פישלר הוסיף  כי הממשלות החברות בקימברלי חייבות לערוך רפורמה או להרחיב את התהליך, כדי "להפכו לרלוונטי" בעולם של היום.

 

 

פישלר הוסיף כי "אנחנו צריכים שיהיה לכם, נציגי המדינות, האומץ להביט בעיני האזרחים שלכן – הגברים, הנשים והילדים הפועלים וחיים באזורי כריית יהלומים. הם מבקשים לאפשר להם לחיות, ולא פשוט לשרוד […] אנחנו סומכים על כל אחד מכם, שבשנה האחרונה של תהליך הבדיקה והרפורמה, תראו לצרכני היהלומים כי תהליך קימברלי חייב להתאחד סביב תכנית שתבטיח טיפול והגנה טובים יותר לאחים ולאחיות שלכם".

 

 

נשיא מועצת היהלומים העולמית, לצד מתאם קואליציית הארגונים האזרחיים (CSC) בקימברלי, שמיסו מטיסי (Shamiso Mtisi), קראו להרחבת ההגדרה של "יהלומי מריבה". מיטסי טען כי מאז שתהליך קימברלי החל לקדם רפורמה לפני כשנתיים וחצי, "לא נעשה שום דבר משמעותי", כי תהליך קימברלי צריך "תטפל בדחיפות" בסוגיות הללו, "שכן הן משולבות כעת גם בהתחזקותם של היהלומים הסינתטיים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן