ellendale3 hires 3932795 8448994

תביעה בקליפורניה: סותבי'ס אחראית לאובדן יהלומים בשווי 4 מיליון ד'

בית המשפט הפדרלי בקליפורניה קבע כי ייתכן שבית המכירות הפומביות סותבי'ס (Sotheby's) אחראי לאובדן יהלומי פנסי ויויד צהובים בשווי 4 מיליון דולר, כך דווח ב-IDEX Online.

 

תחילת המקרה בשנת 2019, אז חברת הייעוץ והברוקרים M&L Financial מדאלאס, טקסס, מסרה את היהלומים הצהובים בקונסיגנציה לסותבי'ס ניו יורק, וציינה כי היא הבעלים היחידה של אותם יהלומים.

 

עם זאת, ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי ג'ונה רצ'ניץ (Jona Rechnitz), הבעלים של חברת Jadelle Jewelry and Diamonds מבוורלי הילס, שהיה חייב לחברת M&L סכומים "משמעותיים". העביר לידיה את הבעלות על אותם יהלומים, מתוך הסכמה לדבריו כי יוכל בשלב מאוחר יותר לרכוש את היהלומים בחזרה במחיר קבוע. 

 

בהמשך אותה שנה, סותבי'ס החזירה את היהלומים הצהובים לאדם שאסף אותם לכאורה בשמו של רצ'ניץ. סותבי'ס לא עדכנה את חברת M&L כי היהלומים נמסרו, ולא מסרה לבית המשפט כל תיעוד כתוב בדבר החזרת היהלומים. חברת M&L  בתגובה תבעה את סותבי'ס. 

 

בית המשפט בקליפורניה החליט להפוך את ההחלטה בערכאה נמוכה יותר, שהייתה בעד סותבי'ס, והחזיר את המקרה להליכים נוספים, ולבדיקת הטענה של M&L בדבר הפרת חוזה.

 

מסותבי'ס נמסר בתגובה כי "ההאשמות בתיק חסרות בסיס, ורצופות באי אמיתות ושגיאות. נמשיך להגן על כך במרץ בבית המשפט".

 

פשיטת רגל בית משפט
צילום: AVN Photo Lab / shutterstock.com

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן