תליון יהלומים מרלין מונרו

היהלום המפורסם שענדה מרלין מונרו נמכר ב-1.3 מיליון דולר

בית המכירות הפומביות כריסטי'ס (Christie’s) מכר לאחרונה יהלום בלתי נשכח: במכירת Magnificent Jewels בהונג קונג, עלה על הדוכן היהלום Moon of Baroda – יהלום פנסי צהוב בליטוש טיפה שמשקלו 24.04 קרט, שנענד על ידי מרלין מונרו, בקליפ שבו היא שרה "יהלומים הם חבריה הטובים של האישה", בסרטון לקידום סרטה הקלאסי מ-1953, "גברים מעדיפים בלונדיניות". היהלום שענדה מרלין מונרו נמכר תמורת 1.3 מיליון דולר, מחיר כמעט כפול מההערכות הקודמות, לפיהן יגרוף כ-750 אלף דולר.

 

היהלום הייחודי נכרה במכרות גולקונדה (Golconda) האגדיים בהודו – שבהם נכרו בין היתר יהלום קו-הי-נור (Koh-i-Noor) ויהלום Grand Mazarin המפורסמים. ההערכה היא כי היהלום נכרה בין המאות ה-15 וה-17, ובשלב כלשהו “ייתכן כי היה חלק מהאוסף הגדול של שושלת Gaekwads מברודה, מהמשפחות העשירות והחזקות ביותר בהודו”, כפי שמסרה כריסטי’ס.

 

במכירה הפומבית בהונג קונג נמכר פריט יוצא דופן נוסף: שרשרת Peacock ("טווס"), המשובצת ב-21 אבני ספיר מקשמיר, שמשקלן הכולל 109.08 קרט. השרשרת גרפה סכום עצום של 14.884 מיליון דולר. מבית המכירות הפומביות נמסר כי ייצור השרשרת הנדירה ארך יותר מ-15 שנים. השרשרת שובצה ב-21 אבני ספיר מותאמות היטב, שליטושן ארך שנים. כמו כן, הוקדשו תשעה חודשים אך ורק לחריטת דפוס נוצות הטווס בפלטינה שממנה עשויה השרשרת, שנמכר במחיר עצום.

 

שרשרת יהלומים ספיר כריסטי'ס
צילום: Christie's

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן