מכרז יהלומים ורודים אוסטרליה

תוצאות שיא למכרז היהלומים הצבעוניים מארגייל

מכרז היהלומים הוורודים מארגייל (Argyle) לשנת 2018 סיפק "תוצאת שיא נוספת, המשקפת את עוצמת הביקוש הגלובלי ליהלומים בצבעי פנסי", כך מסרה ריו טינטו (Rio Tinto), הבעלים של מכרה היהלומים ארגגייל האוסטרלי, שערכה את המכרז.

 

במכרז הוצעו למכירה 63 יהלומים ורודים, אדומים ו-ויולט נדירים ממכרה ארגייל. מחברת הכרייה נמסר כי התוצאות – המצביעות על "גידול דו-ספרתי", ששיעורו המדויק לא נמסר – משקפות גם את העובדה שמכרה ארגייל מתקרב למיצוי, ויחדל לפעול בשנת 2020. כשזה יקרה, האספקה של יהלומים נדירים במיוחד אלו, תהפוך לנדירה עוד יותר.

 

במכרז האחרון, פריט מספר 1 – יהלום פנסי סגלגל-אדום במשקל 2.28 קרט שנקרא "מוזת ארגייל" (Argyle Muse) – נמכר לקונה ששמו לא נמסר, והוא "היהלום היקר ביותר ב-34 שנות המכרז". פריט מספר 2 – יהלום ארגייל אלפא (Argyle Alpha), נמכר ל-Glajz THGm מסינגפור, והוא "יהלום פנסי ויויד הוורוד הגדול והיקר ביותר" בהיסטוריה של המכרז.

 

ריו טינטו מסרה עוד כי ב-18 השנים האחרונות, "שווי היהלומים הוורודים מארגייל שנמכרו במכרז עלה ביותר מ-400%". מנכ"ל חטיבת הנחושת והיהלומים של ריו טינטו, ארנו סוארט (Arnaud Soirat), אמר כי "מכרז היהלומים הוורודים מארגייל היה מבוקש ביותר, ונרשמו בו תוצאות שיא, שמדגישות את שוויים של היהלומים הללו בהיסטוריה של היהלומים הצבעוניים הנדירים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן