argyle cardinal carat radiant cut fancy red diamond art 59947211

ניתוח: האם חלום היהלומים של ארגייל מתקרב לסופו?

ראסל שור (Russell Shor), אנליסט ותיק של תעשיית היהלומים, פרסם באתר GIA מאמר העוסק בהודעה של ריו טינטו (Rio Tinto) לאחרונה, לפיה המכרה המפורסם ארגייל (Argyle) באוסטרליה עלול להגיע למיצוי מקורותיו עד שנת 2020. לדברי שור, מחירי היהלומים באיכות מסחרית המופקים במכרה יהיו חייבים לעלות, כדי שהמכרה יישאר פתוח.

 

מכרה ארגייל מוכר בעולם בזכות יהלומים ורודים, אדומים ובצבעי פנסי אחרים, חלקם במשקל 100 קרט ומעלה, שריו טינטו מציעה מדי שנה למכירה. אולם רובה המכריע של תפוקת היהלומים בארגייל "מורכב מיהלומים שאיכותם נמוכה ומשקלם עד 0.15 קרט, המשובצים לרוב בתכשיטים לצרכי קידום". מספרם של היהלומים הללו, עם זאת, "ירד מעט בחמש השנים שעברו מאז שחברת הכרייה השלימה את הפיתוח מחדש של מכרה היהלומים התת-קרקעי, בהשקעה המוערכת בכמיליארד דולר", כך כותב שור.

 

במרץ השנה, העריכה ריו טינטו כי רזרבות העופרה הנותרות במכרה ארגייל ירדו ב-13 מיליון טון, מ-29 מיליון טון ל-16 מיליון טון. הירידה הזו כוללת דילול של קרוב ל-5 מיליון טון עופרה, בשל כריית היהלומים ב-2017. מסיבה זו, ריו טינטו אימצה "עמדה שמרנית יותר ביחס לביצועי ההפקה, לדירוג ולקריטריון הכלכלי לסגירת המכרה העתידיים", ומסרה כי הרזרבות הנותרות יעמדו במרכז הפעילות במכרה עד 2020. ריו טינטו הוסיפה כי "בעקבות סקירות נוספות של פוטנציאל פיתוח המקורות, ועם צמצום רזרבות העופרה בארגייל ופרק הזמן המוגבל ליתר פעילותו, המרבצים המינרליים האחרים בארגייל לא מציגים סיכויי היתכנות כלכלית, ולא מיועדים לכרייה. בכך, מקורות המחצבים בארגייל, להוציא רזרבות עופרה, ירדו מ-15 מיליון טון ל-0 טון".

 

לדברי האנליסט, סגירת המכרה עלולה לפגעו במצבן הכלכלי של כמה ערים בהודו, המתמחות בליטוש יהלומים מארגייל, וכן "עלול ליצור מחסורים של סחורה באיכות נמוכה המובילה את שוק התכשיטים המסחריים, במיוחד בארה"ב".

 

לקריאת המאמר באנגלית של ראסל שור באתר GIA לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן