יהלומי גלם דה בירס

דיווח: מכירות היהלומים של דה בירס ואלרוסה צללו בחודש יוני

שתי חברות היהלומים הגדולות בעולם – דה בירס (De Beers) ואלרוסה (Alrosa) – רשמו בחודש יוני שפל היסטורי במכירות, "לאחר שקניינים דחו את מחירי הגלם הגבוהים", כך דווח ב-Rough&Polished.

 

בעלי סייט שלא הזדהה, מסר על פי הדיווח כי "[חברות הכרייה הגדולות] רוצות לשמור על רמות המחירים, אז אנשים לא רואים [כל תמריץ] לקנות, כי קשה למכור ולעשות כסף. [יצרנים וסוחרים] כבר יושבים על מלאי גדול של יהלומים מלוטשים ויהלומי גלם". סוחר נוסף הוסיף כי "אין תיאבון ליהלומי גלם, בשעה שמפעלים [בהודו] פועלים בחודש האחרון בקיבולת נמוכה מאוד".

 

יהלומי גלם רוסיה אלרוסה
צילום: Alrosa

דה בירס ואלרוסה נאבקות לשמור על רמות מחירי היהלומים שנרשמו לפני פרוץ משבר הקורונה. לעומת זאת, ספקיות יהלומים קטנות יותר עורכות מכרזים באנטוורפן, "ונמסר כי מכרו סחורה במחירים הנמוכים בשיעור של 15% עד 25% לעומת פברואר […]".

 

בחודש מאי, אלרוסה מכרה יהלומים בשווי כולל של 40.1 מיליון דולר, לעומת 15.6 מיליון דולר בלבד באפריל. לפני פגיעת המגיפה, המכירות של אלרוסה הסתכמו בחודש ינואר ב-405 מיליון דולר. דה בירס מכרה בסייט של חודש מאי יהלומי גלם בשווי 35 מיליון דולר. בחודש מאי אשתקד, מכרה דה בירס יהלומי גלם בשווי 416 מיליון דולר.

 

משאית בלילה במכרה ונשיה של דה בירס
צילום: De Beers 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן