אלרוסה רוסיה יהלום ענק

נמשכת הירידה במכירות היהלומים של אלרוסה

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) מדווחת כי מכרה במהלך חודש יוני יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בשווי 222.4 מיליון דולר, מהם יהלומי גלם בשווי 219.3 מיליון דולר, ויהלומים מלוטשים בשווי 3.1 מיליון דולר. בחודש מאי, מכרה אלרוסה יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בשווי 266 מיליון דולר.

 

בחודשים ינואר-יוני, הסתכמו מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים של אלרוסה ב-1.811 מיליארד דולר, כולל יהלומי גלם בשווי 1.784 מיליארד דולר, ויהלומים מלוטשים בשווי 27.3 מיליון דולר.

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

מנהל ארגון המכירות המאוחד (USO) של אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev), אמר כי "אנחנו ממשיכים ליישם את אסטרטגיית המכירות המאוזנת שלנו, כשברקע נמשך העודף במלאי היהלומים הן בתחום הליטוש (אמצע הערוץ) והן בקרב קמעונאים, וכן נמשכים אתגרי המימון של עסקי הליטוש בהודו. השוק נכנס בהדרגה לשלב של ביקוש עונתי נמוך ליהלומי גלם, שמכביד גם על נתוני המכירות של התעשייה".

 

יהלומי גלם של אלרוסה
צילום: אלרוסה

עם זאת, אגוריב הביע אופטימיות ביחס לעתיד הקרוב, וציין כי אלרוסה צופה "שיפור בביקוש ליהלומי גלם עד סוף הרבעון השלישי. אנו רואים גם ביקוש יציב לתכשיטים מצד הצרכן הסופי, וזה יוצר הזדמנות להתאוששות בביקוש הכולל ליהלומי גלם, ערב חג המולד 2019-2020".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן