יהלומי גלם דה בירס

ירידה במכירות היהלומים של דה בירס

מכירות יהלומי הגלם של דה בירס (De Beers) ירדו ל-505 מיליון דולר במחזור המכירות השביעי של 2018, וזאת לעומת 533 מיליון דולר במחזור המכירות השישי של השנה, כך עולה מנתונים ראשונים שמפרסמת הבעלים של דה בירס, ענקית הכרייה אנגלו אמריקן (Anglo American).

 

מנכ"ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), אישר דיווח מוקדם יותר בסוכנות הידיעות בלומברג, לפיו חברת הכרייה אפשרה לקנייני יהלומים לוותר על יהלומים פחות איכותיים בסייט האחרון. "דה בירס נתנה לבעלי סייט הזדמנות לשלב מחדש את ההקצאה של חלק מיהלומי הגלם הקטנים יותר והיקרים פחות", אמר קליבר, והוסיף כי ."הביקוש נותר יציב לקראת תערוכת התכשיטים ואבני החן של הונג קונג בספטמבר".

 

על פי אותו דיווח בבלומברג, המחירים של יהלומים זולים יותר ירדו בשנים האחרונות, בשל כמה גורמים: היצע עודף, שולי רווח נמוכים יותר במרכזי הליטוש העיקריים, הפיחות בערך הרופי ההודי, ותחרות חדשה מצד מותגים של יהלומים סינתטיים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן