idc 0921 8595730מתחםבורסה

מחלוקת לגבי היהלומים הסינתטיים

מרטין רפפורט, בעל המגזין והמחירון הפופולרי ליהלומים, העלה לאחרונה הצעה להקים מחירון יהלומים סינתטיים, בדומה למחירון רפפורט ליהלומים טבעיים. נושא היהלומים הסינתטיים מעסיק את חברי בורסת היהלומים הישראלית, הרואים בהם איום על המסחר ביהלומים הטבעיים שבו הם עוסקים.

 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, מבקש לעדכן את חברי בורסת היהלומים הישראלית בנוגע להחלטה שהתקבלה בנשיאות הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB) בנוגע לאבנים הסינתטיות. ההחלטה, שהתקבלה בשיתוף נשיא הפדרציה ארני בלום, נותנת תשובות לשאלות שמרטין רפפורט שלח ללקוחותיו, והנשיא קורא ליהלומנים להשתתף ולענות על השאלות, בהתאם להחלטת הפדרציה.

 

יהלום גלם סינתטי HPHT
צילום:סרגיי לזון

לשאלה בדבר דעתה של התעשייה ביחס לפתיחת מחירון לאבנים סינתטיות, על חברי הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים לענות תשובה שלילית. נשיא הפדרציה בלום כתב במכתב לבורסה כי "אנו מאמינים בתוקף שפרסום מחירון יהלומים סינתטיים יטעה את הציבור, ומנוגד לאינטרסים שלו. מחירון כזה ייתן את הרושם הלא נכון כי יהלומים סינתטיים הם מוצר בעל ערך שנשמר, כמו יהלומים טבעיים".

 

בעניין הרעיון שהעלה רפפורט להקמת "ארגון ליהלומים טבעיים", עונים חברי הפדרציה כי הם מעריכים את יוזמת "ארגון ליהלומים טבעיים", אך רואים בה "פשוט מקור לבלבול שלא ישרת כלל את חברינו או את הענף שלנו".

 

ארני בלום
צילום: DMCC

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, קורא לכל חברי הבורסות בפדרציה להיכנס לרפנט (Rapnet) ולהצביע עד יום שישי הקרוב, בשלילה חד-משמעית של שתי השאלות, כדי להימנע מפתיחת מחירון ייעודי באתר רפנט ליהלומים סינתטיים. ההצבעה עד יום שישי הקרוב!

 

נשיא הבורסה יורם דבש
צילום: בורסת היהלומים הישראלית

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן