מכרז יהלומים ורודים אוסטרליה

נמשכת העלייה במחירי היהלומים הוורודים

מחירי היהלומים הצבעוניים ירדו בכ-0.2% במהלך הרבעון הראשון של 2019, בעיקר בשל ירידה במחירי היהלומים הצהובים, כך עולה ממדד מחירי יהלומי הפנסי הצבעוניים ברבעון הראשון של 2019 שמפרסמת קרן המחקר של יהלומי פנסי צבעוניים (FCRF).

 

מהדיווח עולה כי מחיריהם של יהלומים ורודים בכל דרגות הצבע עלו ברבעון החולף ב-0.5%, כאשר יהלומים בצבע ורוד ויויד שמשקלם 3 ו-5 קרט רשמו עליית מחירים ממוצעת בשיעור 3.1%. מקרן המחקר נמסר כי המחירים ביתר הקטגוריות לא השתנו לעומת הרבעון הקודם.

 

מחקר יהלומים אדומים ורודים
צילום: Berkeley Lab, UC Berkeley

בקטגוריית הכחולים, הנתונים מצביעים על עלייה של 3.4% במחיר של יהלומי פנסי כחולים, כאשר המחיר של יהלומי פנסי ויויד כחולים במשקל 1.5 קרט עלה ב-1.3%, ואילו המחיר של יהלומי פנסי אינטנס כחולים שמשקלם 1 קרט עלה בשיעור ממוצע של 3.9%. עם זאת, קטגוריית היהלומים הכחולים בכללותה רשמה ירידת מחירים ממוצעת בשיעור 0.2%. קטגוריית היהלומים הצהובים רשמה ירידה כוללת של 1.5% במחיר הממוצע, למרות שהמחיר של יהלומי פנסי צהובים במשקל 1 קרט עלה בממוצע בכ-1.2%.

 

יהלומים צהובים מלוטשים צבעוניים
צילום: Dominion

בחישוב שנתי לעומת הרבעון הראשון של 2018, מחירי היהלומים הכחולים רשמו עלייה כוללת של 2.8%, מחירי היהלומים הוורודים עלו ב-0.6%, ואילו מחירם של יהלומים צהובים ירד בשיעור ממוצע של 3.5%.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן