יהלומי פנסי צבעוניים

סיכום הרבעון השני: מחירי היהלומים הצבעוניים המשיכו לעלות

קרן המחקר של יהלומים צבעוניים (FCRF) פרסמה את מחירון יהלומי הפנסי הצבעוניים (FCDI) לרבעון השני של 2011. מהמחירון עולה כי מחירי יהלומי הפנסי בכל הקטגוריות עלו ברבעון השני ב-0.2%: יהלומים כחולים (0.4%), ויהלומים ורודים (0.3%) הובילו את עליות המחירים, ואילו מחירי היהלומים הצהובים עלו ב-0.1%, לעומת ירידת מחירים קלה ברבעון הקודם. עליית המחירים של יהלומי הפנסי ברבעון השני באה לאחר התייקרות כוללת בשיעור של 0.3% ברבעון הראשון של 2021.

יהלומים ורודים

מחירי היהלומים הוורודים עלו ב-0.3% ברבעון השני, בעיקר בזכות עלייה של 0.6% בקטגוריית הפנסי, שבה יהלומים ורודים במשקל 2 ו-3 קרט עלו ב-1.6% ו-2%, בהתאמה. יהלומי פנסי ורודים במשקל 1 קרט רשמו את העלייה הגבוהה ביותר בקטגוריית היהלומים הוורודים (2.2%), ואילו יהלומי פנסי במשקל 10 קרט ירדו בשיעור של 1.1%.

 

יהלומים ורודים מלוטשים אוסטרליה
צילום: Rio Tinto

יהלומים כחולים

מחירי היהלומים הכחולים עלו בסך הכל ב-0.4%, וזאת לאחר פיחות של 0.8% בקטגוריית הפנסי. יהלומים כחולים במשקל 1.5 ו-2 קרט, בכל הגוונים, רשמו את עליית המחירים החדה ביותר (1.3%), בשעה שיהלומי פנסי כחולים עלו ב-1.7%, ופנסי אינטנס כחולים במשקל 1.5 קרט עלו ב-2.2%. בתוך כך, יהלומים במשקל 3 ו-5 קרט בכל הגוונים ירדו קלות ב-0.2% ו-0.1%, בהתאמה.

 

קולקציית היהלומים הכחולים לטלאפה של פטרה
צילום: Petra Diamonds

יהלומים צהובים

יהלומים צהובים שמרו על יציבות ברבעון השני, עם עלייה של 0.1% במחירים. רוב הסגמנטים רשמו ביצועים טובים יותר ברבעון השני לעומת הראשון. העלייה הניכרת ביותר נרשמה במחיר של יהלומי פנסי ויויד צהובים במשקל 5 קרט (בשיעור של 1.3%). יהלומי פנסי ויויד צהובים במשקל 10 קרט רשמו את הביצועים השניים טיבם, עם עלייה של 0.9%, ואילו המחיר של יהלומי פנסי ורודים במשקל 10 קרט ירד ב-2.1%.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן