יהלום כחול-עז

עלייה קלה במחירי היהלומים הוורודים והכחולים ברבעון השלישי

מחיריהם של יהלומי פנסי כחולים ו-ורודים עלו ברבעון השלישי ב-0.7% וב-0.4%, בהתאמה, בכל הגדלים ודרגות הצבע, לעומת הרבעון השני של 2018, כך עולה ממדד מחירי היהלומים הצבעוניים שפורסם לאחרונה. בחישוב שנתי, מדד המחירים עלה ב-0.4%, כאשר מחירי היהלומים הכחולים עלו ב-5.9% ומחירי יהלומים צהובים ו-ורודים ירדו ב-1.6% וב-0.5%, בהתאמה, לעומת הרבעון השלישי של 2017.

 

הירידה היחידה נרשמה במחיריהם של יהלומי פנסי צהובים, שירדו ב-1%. העלייה החדה ביותר נרשמה במחיריהם של יהלומי פנסי ויויד כחולים, שעלו ב-8.5% ב-12 החודשים האחרונים, וב-1.1% ברבעון השלישי של 2018. בקטגוריית היהלומים שמשקלם 1 קרט, המחירים של יהלומים ורודים שמרו על יציבות, מחיריהם של יהלומים כחולים עלו ב-4.7%, מחירי היהלומים הצהובים ירדו ב-2.2%, ומחירי יהלומים צהובים אינטנס במשקל 1 קרט עלו ב-1.1%.

 

מקרן המחקר של יהלומים צבעוניים (FCRF) נמסר כי "בסך הכל, מחיריהם של יהלומי פנסי צבעוניים לא רשמו כל שינוי משמעותי ועלו בשיעור של 0.1% בלבד". אדן רחמינוב (Eden Rachminov), יו”ר ועדת הייעוץ של הקרן, מסר כי "לדעתי, המחירים של יהלומי פנסי צהובים מושפעים ממצב הרוח הכללי של סוחרי יהלומים רבים, שבידיהם מלאי מעורב של יהלומים חסרי צבע וצהובים. בשל ההאטה בעסקי היהלומים חסרי הצבע, ובכדי לאזן את ההשפעה על כלל המחזור שלהם, סוחרים אלו מורידים קצת את מחיריהם של יהלומים צהובים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן