יהלומים צבעוניים

ירידה במחירון יהלומי הפנסי הצבעוניים

מחיריהם של יהלומי פנסי צבעוניים ירדו בשיעור של 0.1% במהלך הרבעון השני של 2019 – כך עולה ממחירון היהלומים הצבעוניים (FCDI) של קרן המחקר של יהלומי פנסי צבעוניים (FCRF). מהנתונים עולה כי ברבעון החולף, מחירי היהלומים הוורודים המשיכו לעלות, אך מנגד נרשמה ירידה במחיריהם של יהלומים כחולים ויהלומים צהובים. 

 

מכרז יהלומים ורודים אוסטרליה
צילום: Rio Tinto

המחירון העדכני מעלה כי ברבעון השני של השנה, נרשמה עלייה של 0.4% במחיר היהלומים הוורודים, שהמשיכו לרשום ביצועים טובים יותר משל קטגוריית היהלומים הצבעוניים בכללותה. עלייה ממוצעת של 1.3% נרשמה במחיריהם של יהלומי פנסי ויויד ורודים.

 

מחיריהם של יהלומים צהובים, לעומת זאת, ירדו בשיעור של 0.8%, בעיקר בשל קטגוריית המשקל של 1-3 קרט. מחיריהם של יהלומים כחולים ירדו אף הם בשיעור של 0.3% ברבעון השני, בעיקר בשל ירידה של 0.9% במחירי יהלומים שמשקלם 8-10 קרט. לעומת זאת, יהלומים כחולים במשקל 1.5 קרט רשמו עליית מחירים ברורה, בשיעור של 2.3%. העלייה החדה ביותר, בשיעור של 4.8%, נרשמה במחיריהם של יהלומי פנסי ויויד כחולים שמשקלם 1.5 קרט. 

 

יהלומים צהובים פנסי ויויד
צילום: Bonhams

עדן רחמינוב (Eden Rachminov), חבר בוועדת הייעוץ של קרן FCRF, מסר בתגובה כי "ירידות המחירים לאחרונה של יהלומים לבנים השפיעו שלילית מבחינה פסיכולוגית על כלל היהלומים. זוהי קרוב לוודאי הסיבה לירידה של 0.1% שנרשמה במחירון יהלומי הפנסי. עכשיו בהחלט הזמן לקנות…". 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן