מריה-שנטל קנינדה יהלומים

מנכ"לית מועצת היהלומים – אחת הנשים המשפיעות באפריקה

פורבס אפריק (Forbes Afrique), הגרסה בצרפתית של המגזין פורבס, דירג את מנכ"לית מועצת היהלומים העולמית (WDC), מארי-שנטל קנינדה (Marie-Chantal Kaninda), כאחת מ-100 הנשים המשפיעות באפריקה, במהדורת חודש מאי של המגזין.

 

מועצת היהלומים העולמית לוגו
צילום: WDC

קנינדה, ילידת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC), מכהנת כמנכ"לית מועצת היהלומים העולמית מאז 1 במרץ 2017. לפני שהצטרפה למועצת היהלומים העולמית, היא שימש כיועצת בכירה לענייני חוץ באפריקה של תאגיד ריו טינטו (Rio Tinto) מאז 2012. לפני כן, מילאה כמה תפקידים בחברות כרייה בינלאומיות אחרות, ובהן אשנטי גולדפילדס (Ashanti Goldfields), אנגלוגולד אשנטי (AngloGold Ashanti) ודה בירס (De Beers).

 

כריית יהלומים במכרות אפריקה
צילום: Fancy Color Research Foundation

בכתבה בפורבס אפריק, נכתב על עבודתה של קנינדה "בקידום האינטרסים של יחידים וקהילות המעורבים בענף הכרייה של אפריקה", כפי שנכתב בהודעה לעיתונות של מועצת היהלומים העולמית, ופיטרה לעומק היבטים אחרים של הקריירה שלה: הקמת קרן MCKM, המתמקדת שבהשכלה לצעירות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו; כהונתה כסגנית נשיא הוועדה הלאומית ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו לכדורגל נשים; יו"ר קבוצת העבודה למאבק בשחיתות בסקטור הפרטי ברפבוליקה הדמוקרטית של קונגו; ופעילויות רבות נוספות.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן