lucara art 5

GIA: יהלום "לסדי לה רונה" שקל 2,744 קרט לפני שנשבר

חוקרים במכון הגמולוגי האמריקאי (GIA) מעריכים כי יהלום לסדי לה רונה (Lesedi La Rona) המפורסם, שמשקלו 1109 קרט, ונמכר לחברת היהלומים גראף (Graff) בספטמבר 2017 תמורת 53 מיליון דולר, היה גדול עד פי שניים ויותר לפני שנשבר.

 

על פי הדיווח ב-Rough & Polished, חוקרי GIA בדקו נקודות דמיון בין לסדי לה רונה, יהלום ה-Constellation שמשקלו 812 קרט, ושלושה יהלומים אחרים, וגילו כי חמשת היהלומים היו בעבר "יהלום גלם אחד במשקל של 2,774 קרט לפחות", לפני שנשבר בעקבות "התפרצויות וולקניות או תהליכי כרייה".

 

לחמשת היהלומים, שנכרו במכרה היהלומים קארווה (Karowe) בבוצוואנה, יש מאפיינים ויזואליים דומים בצורתם הגולמית, כולל נקודות דמיון בפני השטח המרמזות כי היהלומים "התנתקו זה מזה".

 

יהלום לסדי לה רונה התגלה על ידי חברת לוקרה (Lucara) במכרה קארווה בבוצוואנה בנובמבר 2015. ביוני 2016, היהלום לא הצליח למצוא קונה במכירה פומבית של סותבי'ס (Sotheby’s), מאחר שלא השיג את המחיר השמור, שעמד על 70 מיליון דולר, וההצעה הגבוהה ביותר עבורו עמדה על 61 מיליון דולר. היהלום העצום נמכר בסופו של דבר לחברת גראף בספטמבר 2017, תמורת 53 מיליון דולר (47,777 דולר לקרט). זהו היהלום באיכות נוי הגדול ביותר שהתגלה מזה יותר ממאה שנה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן