לארס פון טרייר יהלומים

כשסרט הופך ליהלום

תערוכה ייחודית בשם "מלנכוליה: היהלום" (Melancholia: The Diamond) – פרי עמלם המשותף של מוזיאון MHKA (המוזיאון לאמנות מודרנית באנטוורפן) הבמאי הדני המפורסם, לארס פון-טרייר (Lars von Trier), שותפתו להפקות מריאן סלוט (Marianne Slot) ואיש העסקים הרוסי ליאוניד אוגארב (Leonid Ogarev) – מציגה בימים אלו באנטוורפן יהלום נדיר בעל שני גבישים, כך דווח ב-IDEX Online.

 

התערוכה, שנוצרה בהשראת "מלנכוליה", סרטו של פון-טרייר מ-2011, שואבת השראה מן הסרט ומסרטים אחרים שיצר הבמאי במהלך שנות לימודיו בבית ספר לקולנוע, ובהם סרטו הדוקומנטרי הראשון שעסק ביהלומים. במרכז אותו סרט, הוצג יהלום בעל שני גבישים, המורכב מ"שני יהלומי גלם שהתגבשו יחד במשך מאות מיליוני שנים, עמוק במעבה האדמה". על פי הדיווחים, צדו האחד של היהלום מלוטש בליטוש ברילאנט, וצדו השני נותר במצבו הגולמי. על היהלום חרוטות ראשי התיבות "LvT".

 

מהמוזיאון לאמנות מודרנית באנטוורפן נמסר כי זהו "יהלום הגלם היחיד במשקל 12 קרט שעוצב אי פעם בכדי לעורר מחשבה, ולא כיצירת אמנות שניתן ללבוש". היהלום לוטש על ידי היהלומן מייק אקיקי (Mike Akiki) מחברת Antwerp Cut מאנטוורפן, ונרכש על ידי ליאוניד אוגארב תמורת סכום שלא נחשף. פון-טרייר צוטט באמרו כי "רציתי להוסיף C נוסף למערכת הדירוג העולמית של צבע, ליטוש, ניקיון וקרט – והוא יצירתיות (Creativity)". יוצר הסרטים אף אסר לפרסם צילומים של היהלום, כי "רצה שאנשים יגיעו לראות את היהלום במו עיניהם", כפי שנמסר מדוברות המוזיאון.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן