יהלום ורוד פרינסי כריסטיס

כריסטי'ס נתבעת על יהלום בשווי 40 מיליון דולר

אמדיאו אנג'ולילו (Amedeo Angiolillo), אזרח איטלקי שמתגורר כיום בניו יורק, תובע את כריסטי'ס (Christie’s) בגין אחד היהלומים היקרים ביותר שבית המכירות הפומביות מכר מעולם, בטענה כי היהלום נגנב ממשפחתו.

 

אולם מכירה פומבית של כריסטי'ס
צילום: Christie's

כריסטי'ס מכרה את היהלום הוורוד שמשקלו 34.65 קרט תמורת 40 מיליון דולר, במכירה פומבית שהתקיימה בשנת 2013. היהלום, שהתגלה לפני כ-300 שנה בהודו, נרכש ב-1960 בחנות ואן קליף אנד ארפלס (Van Cleef & Arpels) על ידי הסנאטור האיטלקי רנאטו אנג'ולילו, וזכה לכינוי Princie. בנו של רנאטו, אמדיאו, טוען כי היהלום היה בבעלותה של אשתו השנייה של אביו, שהלכה לעולמו ב-2009. כשעבר על קולקציית התכשיטים של אמו החורגת המנוחה, נדהם לגלות כי היהלום היקר חסר.

 

כפי שהתברר, אחיו החוגר מרקו מיללה (Marco Milella) לקח את היהלום. כעת, אמדיאו טוען כי על פי החוק באיטליה, היהלום צריך היה לעבור לידי ילדיו, ביחד עם שאר הנכסים של אביו, ולא לידי אשתו; לכן, היהלום לא יכול היה לעבור באופן חוקי לידי ילדיה של אמו החורגת, ובהם מיללה.

 

בית משפט פטיש
צילום: Sebastian Duda

בכריסטי'ס, לעומת זאת, טוענים כי היהלום ששובץ בטבעת ניתן במתנה לאמו של מר מיילה, ועל כן היה בבעלותה כאשר בעלה נפטר. בכל מקרה, מכריסטי'ס מוסרים כי מיללה מכר את היהלום שנים לפני המכירה הפומבית, לידי סוחר אבנים שווייצרי בשם דיוויד גול (David Gol) תמורת כ-20 מיליון דולר. גול עבד לצד כריסטי'ס על מנת למכור את היהלום הוורוד במכירה הפומבית שנערכה ב-2013. "לפני מכירת היהלום ב-2013, שני נציגיה העיקריים של המשפחה הסירו במפורש כל התנגדות למכירה", סיכמו בכריסטי'ס. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן