יהלום גלם ענק רוסיה

אלרוסה מסכמת רבעון: הכרייה התחזקה, מכירות היהלומים ירדו

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את נתוני מכירות והפקת היהלומים ברבעון השלישי של השנה. מהדיווח עולה כי ברבעון השלישי, הפקת היהלומים של אלרוסה רשמה צמיחה שנתית של 15% והסתכמה ב-12.1 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, נפח הפקת היהלומים רשם עלייה שנתית של 12% והסתכם ב-9 מיליון קרט.

 

עם זאת, מכירות היהלומים ברבעון השלישי רשמו ירידה שנתית של 5% ל-6.4 מיליון קרט, בשל "צמצום מלאי על ידי לוטשים וקמעונאים". בתשעת החודשים הראשונים של השנה, המכירות ירדו שנתית ב-13% ל-25.3 מיליון קרט, בעיקר בשל "מכירות נמוכות יותר של יהלומים באיכות נוי", שירדו שנתית ב-14%.

 

אלרוסה יהלום ענק רוסיה
צילום: Alrosa

אלרוסה מסרה עוד כי ברבעון השלישי של 2019, נרשמה ירידה שנתית של 32% במחיר הממוצע של יהלומים באיכות נוי. מחירי היהלומים ירד עד כה השנה ב-7.5%. המכירות ברבעון השלישי רשמו ירידה שנתית של 37% ל-601 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, המכירות ירדו ב-34% ל-2.386 מיליארד דולר.

 

מכרה יהלומים רוסיה סיביר
צילום: Alrosa

מאלרוסה נמסר כי "הביקוש לתכשיטי יהלומים מושפע מאי ודאות מקרו-כלכלית גוברת, המשפיעה לשלילה על אמון הצרכן", בשעה שמאז תחילת 2019 "יצרניות של תכשיטי יהלומים ולוטשים צמצמו באופן פעיל את מלאי היהלומים המלוטשים ויהלומי הגלם שברשותם".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן