יהלומים מלוטשים אלרוסה רוסיה

אלרוסה: ירידה בנפח הכרייה ומכירות היהלומים ברבעון השני

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) מדווחת על נתוני הפקת ומכירות היהלומים ברבעון השני של 2018, המצביעים על עלייה רבעונית של 15% בנפח כריית היהלומים, שהסתכמה במהלך הרבעון בכ-8.5 מיליון קרט. עם זאת, מדובר בירידה שנתית של 18% לעומת הרבעון השני של 2017. הירידה השנתית בנפח ההפקה נובעת מסגירתו של מכרה היהלומים מיר (Mir) ומכמה גורמים נוספים שהשפיעו על הפעילות בכמה מכרות נוספים של אלרוסה.

 

מכירות יהלומי הגלם של אלרוסה הסתכמו ברבעון החולף ב-9 מיליון קרט – ירידה רבעונית של 32%. בשקלול המכירות בחודשים אפריל עד יוני, מחיר היהלומים הממוצע רשם עלייה רבעונית של 6% ועלייה שנתית של 18%, ועמד עד 164 דולר לקרט.

 

עוד עולה מהנתונים כי מכירות יהלומי הגלם של אלרוסה רשמו ירידה רבעונית של 33% והסתכמו ב-1.057 מיליארד דולר. מכירות היהלומים המלוטשים, לעומת זאת, רשמו עלייה רבעונית של 11% ועלייה שנתית של 15%, והסתכמו ב-26.2 מיליון דולר. אלרוסה שומרת על תחזית הפקת היהלומים השנתית, העומדת על 36.6 מיליון קרט יהלומי גלם – ירידה שנתית של 8%.

 

מאלרוסה נמסר כי להערכת החברה, בשלושת החודשים הראשונים של 2018 "שוק תכשיטי היהלומים צמח ב-7%, מאחר שנרשמה עלייה במכירות בכל השווקים המרכזיים, בזכות שיפור בסנטימנט הצרכני, וסביבת מקרו טובה יותר". ענקית הכרייה הרוסית הוסיפה כי שוק יהלומי הגלם הפגין ברבעון השני של 2018 "ביקוש משופר בכל תמהיל המוצרים, וקיבל דחיפה הן מצמצום ההיצע של יהלומי הגלם מצד חברות הכרייה, הן מחזרה לרמות מלאי 'רגילות' בקרב הלקוחות (אמצע הערוץ), והן מגידול מתמשך בביקוש לתכשיטי יהלומים בשווקים מרכזיים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן