יורם דבש נשיא בורסת היהלומים

Get Diamonds תפעל בשפות נוספות, בתגובה לביקוש ממדינות שונות

יורם דבש, דור ראשון ליהלומנים, המכהן כיום כנשיא בפועל של הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), וכנשיא בורסת היהלומים הישראלית, הקים את חברת היהלומים שלו, דבש יהלומים בע"מ, בשנת 1991. יורם דבש חבר משנת 2000 בהתאחדות תעשייני היהלומים הישראלית (IsDMA), ומכהן בדירקטוריון ההתאחדות משנת 2011. הוא כיהן גם כחבר במועצת המנהלים של מכון היהלומים הישראלי.

 

בבחירות שנערכו בשנת 2013, נבחר יורם לתפקיד מזכיר כבוד של הבורסה, ליו"ר ועדת תעשייה, וליו"ר ועדת השיווק וקשרי חוץ. יורם הצטרף לראשונה למועצת המנהלים של בורסת היהלומים הישראלית בשנת 2013. בבחירות לנשיאות ב-2015, יורם נבחר כנשיא בורסת היהלומים הישראלית. ב-2016, חמישה חודשים לאחר בחירתו לנשיא בורסת היהלומים הישראלית, הוא נבחר לסגן נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB).

 

בריאיון שהעניק לאתר Rough&Polished, מביע יורם דבש את אמונו בפלטפורמת Get Diamonds של ה-WFDB, שתוכננה כדי להגביר את השקיפות, ולשמש ככלי אידאלי לקישור בין סוחרים ברחבי העולם. 

 

נשיא הבורסה יורם דבש
צילום: בורסת היהלומים הישראלית

להלן תמצית הריאיון:

 

תוכל לספר לנו עוד על פלטפורמת המסחר ביהלומים Get Diamonds של ה-WFDB?

 

מגיפת הקורונה גרמה למשבר עצום בכלכלה העולמית, אך הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, המאגדת 29 בורסות יהלומים, החליטה להפוך את המשבר להזדמנות, ולהציג שינויים משמעותיים באופן עשיית העסקים המסורתי. 

 

עצירת המסחר, התערוכות והטיסות הבינלאומיות יצרו הכרה כי המסחר אונליין הוא כוח מרכזי, שלא הולך להיעלם. צרכנים צמצמו בביקורים בחנויות, ובמידה רבה עברו לאונליין. לאור זאת, ה-WFDB החליטה לרכוש את פלטפורמת מכירות היהלומים אונליין, Get Diamonds.

 

בפלטפורמה הושקעו מאמצים אדירים, כדי להפכה לנוחה וידידותית למשתמש, נגישה ושקופה. כמו כן, לא מדובר במיזם בבעלות פרטית, אלא בחברה שאינה למטרות רווח, שבבעלותה של ה-WFDB. פלטפורמת Get Diamonds היא באמת 'על ידי התעשייה, ועבור התעשייה'.

 

get diamonds יהלומים ישראל
צילום: get diamonds

סוחרים במדינות שונות רוצים לדעת עוד על הליך העבודה ב-Get Diamonds. כמו כן, כיצד היא תיתן משקל נגד ל-Rapnet או לכל פלטפורמת מסחר אחרת?

 

תוך פרק זמן קצר מאוד של חמישה שבועות, Get Diamonds כבשה את השוק וביססה עצמה כפלטפורמה הגדולה בעולם למסחר ביהלומים, עם מעל 1.2 מיליון יהלומים רשומים, בשווי של מעל 5.5 מיליארד דולר, מעל 3,200 סוחרים ויותר מ-25,000 קניינים מרחבי העולם. זה מוכיח לנו כמה חשובה שקיפות מלאה למסחר היהלומים. כיום, הפלטפורמה מוצעת לשימוש בחינם, ותגבה בעתיד מחירים נוחים מאוד עבור השימוש בה. 

 

כיצד לדעתך Get Diamonds תועיל לסוחרי יהלומים בעולם?

 

לדעתי גורם מרכזי בהצלחתה היא שהיא כה שונה ממה שהיה זמין לפניה. זו פלטפורמה שאינה בבעלות פרטית, ואינה מושפעת מגורמים שונים שאינם שקופים.

 

פלטפורמה זו הוקמה על ידי תעשיית היהלומים ולמענה, כדי לספק שקיפות. זוהי פלטפורמה אידאלית לחיבור בין קניינים למוכרים מכל רחבי העולם, באופן מקצועי ואובייקטיבי.

 

כיצד מתקדמת הגרסה בסינית של אתר Get Diamonds, שהושקה לאחרונה על ידי ה-WFDB? סוחרים רוצים  לדעת גם מתי יושקו גרסאות האתר ברוסית וערבית? 

 

אחרי שהשקנו גרסאות באנגלית, עברית וסינית, בקרוב יהיו זמינות גם גרסאות ברוסית ובהינדי. כמו כן, בקרוב תתווסף גם גרסה בערבית. 

 

כאשר יורגש ביקוש לשפה נוספת, או עניין מצד מדינות אלו ואחרות, נעשה הכל כדי להנגיש בהתאם את הפלטפורמה, ולספק ממשק ידידותי למשתמש.

 

אנו רואים בדור הצעיר תקווה גדולה לתעשייה שלנו, לכן החלטנו להשקיע משאבים ולהקים אתר חדש שישמש כמרכז עבור יהלומנים צעירים מרחבי העולם. הקמת האתר ארכה זמן מה, על מנת להתאימו לחברים הצעירים בתעשייה, ולאפשר להם ליצור שיתופי פעולה יצירתיים כדי לשפר את הפעילות העסקית. בסופו של יום, הם העתיד של התעשייה, ואנו שמחים לראות שמעל 300 יהלומנים צעירים מרחבי העולם הצטרפו לאתר היהלומנים הצעירים.

 

אני מזמין את כל מי שטרם הצטרף, להירשם לאתר.

 

יהלומים עגולים מלוטשים כסף
צילום: allstars / shutterstock.com

לסיכום, כיצד אתה חושב שתעשיית היהלומים העולמית תושפע ממשבר הקורונה? ההשפעה השלילית מורגשת כעת 'מהמכרות ועד הקמעונאים'. אנא תן לנו תחזית לעידן שלאחר הקורונה. האם יש אור בקצה המנהרה?

 

ייתכן שאנו מתקרבים לסוף גל הקורונה. ממשלות כבר החלו לפתוח את הכלכלות, וחברות ועסקים מתחילים לאטם לחזור לעבודה. אני צופה כי תוך כמה חודשים, גלגלי המסחר והתעשייה יחזרו לעבוד בקצב מהיר.

 

אנו מקווים להחזיר את תעשיית היהלומים העולמית לצמיחה ושגשוג, לטובת כל היהלומנים בעולם. אנו מקווים גם שהצלחנו להוביל שינוי משמעותי, בכך שעודדנו מעבר למסחר יותר דיגיטלי ופחות פיזי. לא מפתיע שמנהלים בכירים בתעשיית היהלומים – כמו נשיא CIBJO, ד"ר ג'יטאנו קבליירי (Gaetano Cavalieri), נשיא פדרציית היהלומים של הונג קונג, לורנס מה (Lawrence Ma), ונשיא מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן – קראו להשתמש ב-Get Diamonds. הצלחת הפלטפורמה נובעת מכך שזמנה הגיע – זה הזמן שהתעשייה תנהל בעצמה את המסחר שלה, לטובתה.

 

מאת ארונה גאיטונד (Aruna Gaitonde), עורך ראשי של חטיבת אסיה, Rough & Polished

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן