יהלום גלם

נשיא WDC: מסכימים על הצורך בשינוי "דחוף" בתהליך קימברלי

מפגש המליאה של תהליך קימברלי (KP) לשנת 2017, שנערך בשבוע שעבר בבריסביין, אוסטרליה, ננעל ביום חמישי, ה-14 בדצמבר. על פי דיווח ב-Gem Konnect, הנשיא בפועל של מועצת היהלומים העולמית (WDC), סטפן פישלר (Stephane Fischler), הצהיר בסוף המפגש כי "כולנו הסכמנו כי קיים צורך דחוף וחיוני בשינוי על מנת לעמוד בציפיות הצרכנים, ואנחנו מצפים שההחלטות שיתקבלו היום יתורגמו לתהליך משמעותי".

 

על פי הדיווח, במהלך מפגש המליאה נערכו דיונים בנושא "הרחבת המשמעות והטווח של יהלומי מריבה", ו"הושג קונצנזוס בנוגע להקמת ועדת בדיקה ורפורמה אד-הוק, הנושאת חשיבות בעיני מועצת היהלומים העולמית". מפגש המליאה עסק גם בצורך להקים מזכירות קבועה, שתשב במדינה ניטראלית, על מנת לחזק את היישום לטווח ארוך של תכנית מתן התעודות של קימברלי (KPCS).

 

לפני מפגש המליאה, קרא פישלר לערוך דיונים בנוגע לצורך ברפורמה בתהליך קימברלי. בהודעה לעיתונות שפורסמה לפני שבוע, מסר פישלר כי תהליך קימברלי צריך להרחיב את היקף פעילותו, "על ידי הרחבת ההגדרה של יהלומי מריבה, כך שתכלול גם תנאי עבודה בטוחים ומאובטחים, נהלי עבודה הוגנים ופיתוח בר-קיימא של קהילות באזורים של כריית יהלומים". מועצת היהלומים העולמית קראה באותה הזדמנות גם להקים "מזכירות קבועה שתשב במדינה ניטראלית", לחדש את יישום קימברלי במדינות שהוטלו עליהן סנקציות, לתמוך בפרויקטי פיתוח במדינות המשתתפות, ועוד.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן