נשיא WDC אדוארד אשר

נשיא WDC: תהליך קימברלי חייב להתפתח כדי לענות על האתגרים הנוכחיים

נשיא מועצת היהלומים העולמית (WDC), אדוארד אשר (Edward Asscher), הזהיר מפני איומים על היכולת של משאבי יהלומים טבעיים לקדם את הפיתוח של כלכלות וקהילות בנות-קיימא, וזאת "אם תהליך קימברלי לא יתפתח כדי לטפל באתגרים של ימינו", כך דווח ב-Rough&Polished. אשר אמר את הדברים בפתיחת כנס הביניים של תהליך קימברלי (KP), שהתקיים בבוצוואנה בשבוע שעבר, בין התאריכים 24-20 ביוני.

 

אשר הציג את בוצוואנה "כדוגמה מובהקת לאופן שבו ניתן למנף כראוי את המזל שבגילוי מרבצי יהלומים […]", והוסיף כי תהליך קימברלי חייב להרחיב את ההגדרה של "יהלומי מריבה".

 

נשיא מועצת היהלומים העולמית גם הזהיר כי "אנו כעת רואים צמיחה חזקה בתחום הפתרונות למעקב אחר יהלומי גלם, מהמכרה לצרכן. אני צופה כי הפיתוח החזק והמהיר של המערכות הללו, לעיתים קרובות באמצעות טכנולוגיות בלוקצ'יין, יפגע במעמדו של התהליך למתן תעודות קימברלי (KPCS), וייצור שוק כפול של יהלומי גלם, שמפניו הזהרתי לעיתים קרובות".

 

אשר הרחיב על ההבדל בין יהלומים טבעיים לבין יהלומי מעבדה, בכל הנוגע לפיתוח חברתי וכלכלי, וציין כי "יהלומי מעבדה לא מספקים כל תועלת כלכלית או חברתית למדינות או לתושבים שלהן. התועלת היחידה שלהם היא לכמה בעלי מניות".

 

מועצת היהלומים העולמית פגישה
צילום: WDC

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן