יהלום סינתטי במשקל 5 קרט שזוהה על ידי ה GIA

WFDB: הנחיות נציבות הסחר "לא תואמות את הטרמינולוגיה בענף היהלומים"

נציבות הסחר הפדרלית (FTC) פרסמה בשבוע שעבר הנחיות עדכניות בתחום התכשיטים, אשר "מרחיבות את ההגדרה של מה שעשוי להיקרא יהלום", כפי שדווח ב-IDEX Online. לדברי נציבות הסחר הפדרלית, כבר אין צורך לכנות "סינתטי" כל יהלום שלא נכרה במכרות. מעתה, יוכלו יצרניות של יהלומים אלו להשתמש במונחים אחרים, כל עוד הן "מעבירות בבירור ובאופן בולט כי המוצר אינו יהלום מהמכרה".

 

בתגובה לדברים, פרסם נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), ארני בלום (Ernie Blom), הצהרה לפיה הוא מגנה את הנחיות התכשיטים החדשות של נציבות הסחר הפדרלית, ואמר כי "ההנחיות החדשות אינן בהתאם להנחיות הטרמינולוגיה בתחום היהלומים, שעליהן הוסכם בשנה שעברה ויושמו על ידי הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, מועצת היהלומים הבינלאומית (IDC), ההתאחדות הבינלאומית של התאחדויות תעשייני היהלומים (IDMA) וקונפדרציית התכשיטים העולמית (CIBJO)".

 

בלום הוסיף כי "אנו חשים כי השינויים הללו מוטים מדי לטובת ענף יהלומי המעבדה […] אנחנו לא חשים שהעמדות של ענף היהלומים נלקחו מספיק בחשבון, למרות שאנו מכירים בכך שנערכו דיונים עם גופים בתעשייה האמריקאית. ההנחיות לא כוללות את העמדות של מסחר היהלומים הגלובלי, שאותן מייצגת הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, וזאת למרות שאנו שבעי רצון מכך שיהלומי מעבדה מסומנים בבירור ככאלו".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן