יהלומי גלם דה בירס

נמשכת הירידה במכירות היהלומים של דה בירס

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) מכרה יהלומי גלם בשווי 475 מיליון דולר במחזור המכירות השמיני של 2018, כך עולה מנתונים לא סופיים שפרסמה בעלת השליטה בחברה, אנגלו אמריקן (Anglo American). במחזור המכירות השביעי, דה בירס מכרה יהלומי גלם בשווי 503 מיליון דולר, ובמחזור המכירות השישי הסתכמו המכירות ב-533 מיליון דולר.

 

מנכ"ל קבוצת דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), אמר כי "בעוד שער החליפין של רופי-דולר השפיע על הביקוש לקטגוריות זולות יותר, אנחנו ממשיכים לראות יציבות בביקוש הכולל ליהלומי הגלם של קבוצת דה בירס, בנתון המשקף את הביקוש הצרכני המתמשך לתכשיטי יהלומים בארה"ב".

 

במחצית הראשונה של 2018, הרווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) של דה בירס רשם ירידה שנתית של 9% והסתכם ב-712 מיליון דולר. דה בירס ייחסה את הירידה ל"התייקרות עלויות ליחידה […] בשל ההשפעה של תנודות שליליות בשער החליפין ועלויות כריית הפסולת […]". סך הכנסותיה של דה בירס במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-3.2 מיליארד דולר, שיפור קל לעומת המחצית הראשונה של 2017, אז הסתכמו ההכנסות ב-3.1 מיליארד דולר. בהשוואה שנתית, לא נרשם שינוי בהיקף המכירות, שהסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר. הפקת יהלומי הגלם התחזקה בתקופה זו ב-8% והסתכמה ב-17.5 מיליון קרט.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן