יהלום ענק 102 קרט

אספן יפני שילם 15.7 מיליון דולר עבור יהלום במשקל 102 קרט

אספן יפני שילם סכום שיא על אבן חן במכירה פומבית אונליין, לאחר שרכש יהלום נדיר וחסר פגמים בצבע D ובמשקל 102.39 קרט תמורת 15.7 מיליון דולר (כ-153,285 דולר לקרט). בכך, נשבר מחיר השיא ליהלום שנמכר אונליין – שנקבע בחודש יולי השנה, אז מכרה כריסטי'ס (Christie’s) יהלום במשקל 28.86 קרט תמורת 2.1 מיליון דולר. עם זאת, המחיר נמוך מהתחזיות כי יגרוף מעל 30 מיליון דולר, כך דווח ב-IDEX Online.

 

יהלום 102 קרט סותביס
צילום:Sotheby's

על פי הדיווח, זהו "היהלום השמיני בלבד בצבע D ובמשקל מעל 100 קרט שהוצע אי פעם במכירה פומבית". היהלום לוטש על ידי דיאמקור (Diacore) מיהלום גלם במשקל 271 קרט, שנכרה במכרה היהלומים ויקטור (Victor) של דה בירס (De Beers), באונטריו, קנדה.

 

הרוכש, אספן יפני ששמו לא פורסם, רכש את היהלום בטלפון, וקרא לו "הכוכב של מאייקו (Maiko Star), על שם בתו השנייה. אותו אספן רכש בשנה שעברה יהלום במשקל 88.22 קרט, וקרא לו "הכוכב של מנאמי" (Manami Star), על שם בתו הבכורה.

 

יהלום אובל 88.22 קרט סותבי'ס
צילום: Sotheby's

יו"ר סותבי'ס אסיה, פאטי וונג (Patti Wong), מסרה כי "היהלום יוצא הדופן הזה לא צריך שום סיוע של הערכה או מחיר שמור לפני המכירה, כדי להשיג את המחיר הראוי לו – אלא רק לרצון האינסטינקטיבי של אספנים להיות הבעלים של אחד מהאוצרות הגדולים של הטבע". 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן