יהלום כחול קולינן דה בירס

יהלום קולינן הכחול נמכר ב-57.47 מיליון דולר

לאחר בידינג קצר של 8 דקות, בהשתתפות ארבעה רוכשים פוטנציאליים, הצליח בית המכירות הפומביות סותבי'ס בהונג קונג לסגור את העסקה למכירתו של יהלום קולינן הכחול של דה בירס (De Beers Cullinan Blue) – יהלום כחול מסיבי במשקל 15.10 קרט – תמורת 57,471,960 דולר. המחיר פספס במעט את מחיר השיא ששולם אי פעם עבור יהלום כחול במכירה פומבית, כך דווח ב-Diamond World.

 

זהו היהלום הכחול חסר הפגמים הגדול ביותר שאי פעם הוצע למכירה פומבית. ה-GIA (המכון הגמולוגי האמריקאי) סיווג את היהלום כפנסי ויויד כחול. מסותבי'ס נמסר כי "רק חמש אבנים יקרות, במשקל 10 קרט ומעלה, הוצעו אי פעם למכירה פומבית, ואף אחת מהן לא שקלה מעל 15 קרט".

 

היהלום התגלה כגלם במשקל 39.35 קרט על ידי חברת פטרה (Petra Diamonds) במכרה קולינן בדרום אפריקה, באפריל 2021. היהלום נרכש על ידי דה בירס (De Beers) ודיאקור (Diacore) תמורת 40.2 מיליון דולר, ולוטש על ידי דיאקור.

 

היהלום כאמור פספס במעט את מחיר השיא ששולם עבור יהלום כחול במכירה פומבית. השיא עדיין שייך ליהלום אופנהיימר הכחול (Oppenheimer Blue), שמשקלו 14.62 קרט, אשר נמכר במאי 2016 תמורת 57.5 מיליון דולר, וקבע את מחיר השיא העולמי ליהלום כחול במכירה פומבית. 

 

 

יהלום כחול 39 קרט פטרה
צילום: Petra Diamonds

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן