יהלום ורוד pink legacy

הארי ווינסטון שילמה 50 מיליון דולר תמורת יהלום ורוד ענק

חברת התכשיטים האמריקאית הארי ווינסטון (Harry Winston) רכשה את ה-Pink Legacy – יהלום פנסי ויויד ורוד במשקל 18.96 קרט – תמורת מחיר שיא של כ-50 מיליון דולר, במכירה הפומבית Magnificent Jewels של כריסטי'ס (Christie's), שנערכה אתמול (שלישי) בז'נבה, שוויץ.

 

על פי דיווח ב-Mining Weekly, המכירה הפומבית גרפה בסך הכל 110 מיליון דולר, ונמכרו במהלכה כ-86% מהפריטים שעלו לדוכן, מהם 11 פריטים שנמכרו תמורת לפחות מיליון דולר לפריט.

 

יו"ר כריסטי'ס, פרנסואה קוריאל (Francois Curiel), אמר כי "ה-Pink Legacy גרף מחיר גבוה במיוחד של 50 מיליון דולר, כלומר 2.6 מיליון דולר לקרט – שיא עולמי ליהלום ורוד. זהו מבחינתי ה'ליאונרדו דה וינצ'י' של היהלומים, ואני לא חושב שיש יהלום טוב ממנו".

 

היהלום הוורוד, ששמו שונה על ידי הבעלים החדש ל-The Winston Pink Legacy, קיבל דירוג של פנסי ויויד צבעוני מהמכון הגמולוגי האמריקאי (GIA). משקלם של רוב היהלומים הוורודים שזכו בדירוג הגבוה נמוך מ-1 קרט, לכן גודלו העצום של היהלום, ששובץ בטבעת פלטינה, הופך אותו לנדיר ואיכותי במיוחד.

 

ראש חטיבת התכשיטים הבינלאומית בכריסטי'ס, רהול קדקיה (Rahul Kadakia), ציין כי "אין בנמצא יהלום בגודל כזה ובדירוג הצבע הזה. צבע כזה אמנם קיים, אך ביהלומים שמשקלם פחות מ-1 קרט. עם זאת, משקלו של היהלום הזה קרוב ל-19 קרט, ואין ורוד ממנו. זה לא ייאמן".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן