יהלום מלוטש לצד כספת פתוחה

תכשיטן בריטי חשוד בהונאת יהלומים בשווי 16 מיליון דולר

ג'וזף דומושל (Joseph DuMouchelle), תכשיטן בריטי בן 58 מברמינגהאם, נעצר על ידי סוכנות החקירות הפדרלית (FBI), בחשד לביצוע הונאת יהלומים מורכבת ביותר, בשווי של כ-16 מיליון דולר, הכוללת כמה לקוחות ויהלום אחד, נדיר במיוחד. דומושל התפרסם בעבר לאחר שמכר במכירה פומבית את טבעת האירוסין של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ששובצה ביהלום במשקל 7.45 קרט, אשר קיבל מאשתו לשעבר, מרלה מייפלס (Marla Maples). 

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
צילום: JStone / shutterstock.com

כעת דומושל, הבעלים של חברת התכשיטים DuMouchelle Fine & Estate Jewelers בברמינגהאם, מואשם בהונאה מרחוק, הכוללת מסחר ביהלומים ותכשיטי יהלומים, ובראשם "הוורד הצהובה" (Yellow Rose) – טבעת יהלום צהוב נדיר שמשקלו 77 קרט. ב-FBI חושדים כי דומושל ניסה לפתור את הצרות הכלכליות שאליהן נקלע, ולשמור על הרווחים ממכירת יהלום "הוורד הצהוב". היהלום בליטוש אמרלד משובץ בטבעת, ומוקף ביהלומים לבנים וצהובים בליטוש בגט, במשקל כולל של מעל 5 קרט. היהלום הוערך בכ-12 מיליון דולר, ונמכר בסופו של דבר תמורת 16 מיליון דולר.

 

שוטרים במשטרת לונדון
צילום: London police

על פי הדיווחים באתרי החדשות, דומושל הציע לשני לקוחות לא קשורים לחלוק את הרווחים ממכירת היהלום. אולם על פי האישומים, איש מהם לא ראה את הכסף המובטח. בבית המשפט, נחשף כי דומושל הגיש באוקטובר 2019 בקשה להכריז  על פשיטת רגל, לאחר שצבר חובות בהיקף 21 מיליון דולר.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן