harry

האדם ששינה את ענף היהלומים

הארי פרדריק אופנהיימר (1908-2000), שנולד בדיוק לפני 110 שנים בדרום אפריקה, היה אחד האישים החשובים והבולטים בענף היהלומים העולמי, והאדם האחראי יותר מכל לזיהוי בין יהלומים לאהבה, והפיכתם לסמל לאירוסין.

 

הארי אופנהיימר היה בנו של ארנסט אופנהיימר, מייסד חברת הכרייה אנגלו-אמריקן קורפוריישן, שהשתלטה על חברת כריית היהלומים דה בירס אחרי מלחמת העולם הראשונה. ב-1929, לאחר ההשתלטות הסופית על החברה, נבחר ארנסט אופנהיימר ליו"ר דה בירס. עם השנים, בנו הארי תפס את מקומו, ותחת הנהגתו הפכה החברה לגורם המוביל בעולם היהלומים כולו.

 

יהלומים לנצח

 

הארי אופנהיימר ייזכר יותר מכל בזכות תרומתו לקידום ושיווק יהלומים מלוטשים באמצעות פרסום. במחצית שנות השלושים של המאה ה-20, שכנע את אביו ואת החברה כי עליהם לשווק יהלומים מלוטשים באמצעות פרסום, הצעה חדשנית שעוררה בזמנו התנגדות. מול הטענות כי פרסום יגרום ליהלומים להיראות זולים יותר, יזם אופנהיימר מהלך מהפכני לקידום מכירות יהלומים כסמל לאהבה.

 

כך נולד, בשיתוף חברת הפרסום האמריקאית NW Ayer, מסע שיווק לקידום הביקוש ליהלומים, הקושר בינם לבין אהבה, ונועד להגביר את הביקוש בקרב קהל צרכנים רחב יותר. ב-1938 הושק הקמפיין החשוב הראשון של יהלומים ותכשיטי יהלומים בארה"ב.

 

מסע הפרסום הזכור מכל הושק ב-1947, אז חיברה עובדת של חברת הפרסום את הסלוגן המנצח A Diamond is Forever, שנבחר לאחד מעשרת הסלוגנים המוצלחים ביותר של המאה ה-20.

 

תרומתו של אופנהיימר לפרסום יהלומים, ומיצובם ככלי להבעת אהבה, הפכו ליסוד מרכזי בשיווק יהלומים. תפיסה זו השתרשה כה עמוק, עד כי כמעט כל הצעת אירוסין כיום מלווה בטבעת יהלום. אופנהיימר למעשה השפיע על התרבות, כשקישר בין מוסד האירוסין ליהלומים ששיווקה החברה שבראשה עמד. ללא ספק, גאון שיווק.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן