חלון תצוגה תכשיטי יהלומים

דרום קוריאה: בוטל המס בשיעור 26% על ייבוא יהלומים מלוטשים

ממשלת דרום קוריאה ביטלה מס צריכה פרטית בשיעור של 26% על ייבוא יהלומים מלוטשים, שנקבע ב-1976. יו"ר בורסת היהלומים של קוריאה (KDE), נאם צ'אנג-סו (Nam Chang-Soo), מסר כי המס בוטל לאחר "חמש שנים של דיונים ועבודה אינטנסיבית" של הבורסה, כפי שדווח ב-IDEX Online.

 

יו"ר בורסת היהלומים הקוריאנית הוסיף כי "כעת, יבואני יהלומים מדרום קוריאה יפעלו תחת מדיניות מס פשוטה יותר: מס יבוא בשיעור 5%, ומע"מ נוסף של 10%". הוא הוסיף כי בבורסה המקומית מקווים כי למהלך תהיה "השפעה חיובית מאוד על מכירות תכשיטי היהלומים בדרום קוריאה. אני מאמין כי תירשם עלייה גדולה במכירות של יהלומים מלוטשים ותכשיטי יהלומים". לדבריו, מכירות היהלומים המלוטשים השנתיות בדרום קוריאה מסתכמות בכ-2.5 מיליארד דולר, ומכירות תכשיטי היהלומים מסתכמות בכ-5 מיליארד דולר בשנה.

 

נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), ארני בלום (Ernie Blom), שיבח את עבודתה של בורסת היהלומים הקוריאנית, החברה ב-WFDB, ואמר כי "תושבי דרום קוריאה אוהבים יהלומים, ואני מאמין כי שינוי זה במיסוי יגדיל את המכירות, ויעודד חברות זרות להגביר את מעורבותן בכלכלה השמינית בגודלה בעולם […]".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן