יהלומי גלם דה בירס

ירידה במכירות היהלומים של דה בירס

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) דיווחה כי הפקת היהלומים ירדה ברבעון השלישי של השנה ב-5% והסתכמה ב-8.7 מיליון קרט, וזאת "בשל צמצומים מתוכננים בנפח ההפקה בבוצוואנה (דבצוואנה) ובדרום אפריקה (DBCM)", כך נמסר בדו"ח הכרייה והמכירות לסיכום הרבעון השלישי, שפרסמה החברה. תחזיות ההפקה השנתיות של דה בירס נותרו בעינן, ברמה של 34-36 מיליון קרט.

 

בבוצוואנה, הפקת היהלומים של דה בירס התכווצה ב-6% ל-5.7 מיליון קרט. בנמיביה, הפקת היהלומים נותרה ללא שינוי ברמה של 460,000 קרט. בדרום אפריקה, ההפקה ירדה ב-14% ל-1.3 מיליון קרט. בקנדה, ההפקה עלתה ב-5% ל-1.2 מיליון קרט. התפוקה במכרה היהלומים הקנדי גאצ'ו קיו (Gahcho Kué) הייתה זהה לזו שנרשמה ברבעון השלישי של 2017.

 

עוד עולה מהדו"ח כי נפח מכירות יהלומי הגלם הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-5 מיליון קרט, משני מחזורי מכירות במהלך הרבעון, וזאת לעומת 6.9 מיליון קרט בשני מחזורי המכירות ברבעון השלישי של 2017. הירידה בנפח המכירות נבעה מכך ש"בעלי סייט קיבלו הזדמנות במהלך הסייט השביעי של 2018 לשנות את הקצאת חלק מיהלומי הגלם הקטנים והזולים יותר". דה בירס אמנם לא דיווחה על הכנסותיה המדויקות, אך הוסיפה כי הנתונים דומים לאלו שנרשמו ברבעון השלישי של 2017.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן