debeers class

דה בירס צופה שיפור בתנאי המסחר ב-2020

ענקית הכרייה דה בירס (De Beers) פרסמה דוח לא סופי לסיכום 2019, המצביע על ירידה שנתית בנפח הפקת היהלומים, מכירות היהלומים ורווחי החברה ב-2019.

 

מהדוח עולה כי הכנסותיה של חברת הכרייה ירדו אשתקד ב-24% ל-4.6 מיליארד דולר, מכירות יהלומי הגלם ירדו ב-26% ל-4 מיליארד דולר, והמחיר הממוצע לקרט ירד ב-20% ל-137 דולר.

 

יהלומי גלם דה בירס
צילום: De Beers

הרווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) של דה בירס ירד אשתקד ב-55% ל-558 מיליון דולר, בשל "נפחי מכירות קטנים יותר, שווי נמוך יותר של תמהיל המכירות, שפגע בשולי הרווח מהכרייה, וירידה במחירי הגלם, שצמצם את שולי הרווח בעסקי המסחר".

 

הפקת יהלומי הגלם של דה בירס ירדה ב-13% והסתכמה ב-30.8 מיליון קרט, בשל ירידה בנפח הכרייה בדרום אפריקה, ו"תנאי ביקוש חלשים יותר ליהלומי גלם לעומת 2018".

 

משאית בלילה במכרה ונשיה של דה בירס
צילום: De Beers 

ביחס ל-2020, חברת הכרייה מסרה כי עונת הקמעונות לרגל החגים מצביעה על כך שרמות המלאי כיום מאוזנות יותר בשל ביקוש צרכני יציב, במיוחד בארה"ב. עם זאת, הסיכונים לשוק נותרו בעינם, החל מעלייה נוספת במכירות אונליין שתגרום לקמעונאים להיפטר ממלאי עודף, ועד השפעות נגיף הקורונה, שעשויות להשפיע הצמיחה הכלכלית העולמית ועל הסנטימנט הצרכני לאורך השנה. תחזיות הכרייה השנתיות של החברה ל-2020 עומדות על 32-34 מיליון קרט.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן