debeers02

דה בירס: עלייה בהכנסות ובמכירות היהלומים ב-2018

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) פרסמה נתונים לא סופיים לסיכום 2018, המצביעים על עלייה שנתית של 4% בהכנסות ממכירת יהלומים, שהסתכמו ב-6.1 מיליארד דולר. עוד עולה מהנתונים כי מכירות יהלומי הגלם עלו אשתקד ב-4% ל-5.4 מיליארד דולר, בזכות "שיפור בביקוש הצרכני הכולל לתכשיטי יהלומים, ועלייה של 1% במחיר הממוצע של יהלומי גלם".

 

במהלך 2018, נרשמה עלייה של 6% במחיר היהלומים הממוצע של דה בירס, שעמד על 171 דולר לקרט. דה בירס מסרה כי העלייה במחיר לקרט משקפת "ירידה בחלקם של יהלומי הגלם הזולים יותר שנמכרו במחצית השנייה של השנה, שהובילה לירידה של 2% בנפח המכירות הכולל, שהסתכם ב-31.7 מיליון קרט". הפקת היהלומים של דה בירס עלתה במהלך 2018 בכ-6%, והסתכמה ב-35.3 מיליון קרט יהלומי גלם.

 

מדה בירס נמסר כי נתוני 2019 "מצביעים על שיפור בביקוש הצרכני העולמי לתכשיטי יהלומים", בעיקר במחצית הראשונה של השנה. במחצית השנייה של 2018, שילוב גורמים – ובהם האטה בביקוש בסין ופיחות משמעותי בערך הרופי בהודו – הובילו ל"עודף יהלומים מלוטשים זולים בסוף השנה, שהוביל לירידה במכירות בתחילת 2019".

 

ביחס ל-2019, מסרה דה בירס כי "הביקוש הצרכני העולמי לתכשיטי יהלומים מתמודד עם כמה קשיים", ובעיקר "החמרה פוטנציאלית במתחי הסחר בין ארה"ב וסין, יכולתה של ממשלת סין לאזן מחדש את הצמיחה הכלכלית לכיוון של צריכה, ותנודתיות נוספת בשערי החליפין". הפקת היהלומים השנתית של דה בירס צפויה להסתכם ב-31-33 מיליון קרט.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן