bruce cleaver

מנכ"ל דה בירס: "סימנים חיוביים" לתעשיית היהלומים ב-2022

מנכ"ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), התייחס לאחרונה למגמות הבולטות בתעשיית היהלומים בשנת 2022, לאור הנסיגה של מגפת הקורונה בחלקים רבים מהעולם, והקונפליקט בין רוסיה ואוקראינה.

 

"ראינו ב-18 החודשים האחרונים ביקוש מרשים ביותר, במיוחד באמריקה, ותרמו לכך גורמים רבים, חיצוניים ופנימיים. תכנית התמריצים, העובדה שאנשים לא מטיילים – סביר להניח שהדברים האלו לא יחזרו על עצמם", אמר קליבר בריאיון שצוטט באתר Art of Jewellery, והוסיף כי "אני לא חושב שניתקל ברמות הביקוש שראינו ב-18 החודשים האחרונים, אבל ישנם סימנים חיוביים".

 

דה בירס מכרה יהלומים
צילום: De Beers

לדברי קליבר, מדובר בין היתר באיזון מצוין בין רמות המלאי שבידי לוטשים וסיטונאים, לבין כמות הגלם והמלוטש שבידי הקמעונאים. הוא הוסיף כי האשראי לסקטור הקמעונאי במצב טוב, וכי "ברור לחלוטין שצרכנים אוהבים את המוצר הזה בדיוק כמו בעבר".

 

כשהתבקש להעביר מסר לשוק, קליבר אמר כי התעשייה צריכה "לחשוב על לפני 18 חודשים, כמה רע היה המצב, ולחשוב על מצבה הנוכחי. אנשים בתעשיית היהלומים לפעמים סובלים מזיכרון קצר. אנחנו צריכים לזכור שעברנו זמנים קשים. אנחנו במקום הרבה יותר בריא עכשיו, ואנו אמנם חיים בעולם מחזורי למדי, אבל אני חושב שהיסודות טובים מבחינתנו".

 

יהלום צהוב ליטוש כרית
צילום: De Beers

בתוך כך, דה בירס הודעה כי הסייטים של החברה יחזרו לגבורון, בוצוואנה, "אחרי קרוב לשנתיים של הפרעות בשל הקורונה". על פי הדיווחים, הסייטים יחזרו לבוצוואנה החל מהחודש הנוכחי, מרץ 2022.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן